درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اخبار روز ایران
سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 12:27 ::  نويسنده : kandidkhabarresan
اپل به ‌نظر می‌رسد تغییرات بزرگی به بخش جستجوی اپ استور اضافه کرده است.
 

بر اساس گفته‌های Lior Eldan، مدارکی وجود دارد که از بهینه‌سازی‌های بسیار بزرگ در الگوریتم جستجوی اپ استور (App Store) در نسخه 9.3 از سیستم‌عامل ios خبر می‌دهد.

 
برای مثال اگر کلمه برنامه موردنظر را اشتباه جستجو کنید، می‌توانید سریعا نتیجه دلخواه را به دست بیاورید. به نظر می‌رسد اپل توانسته با استفاده از یک الگوریتم جدید، کلمات موردنظر کاربر را بهتر شناسایی کند. 
بهتر است این موضوع را با مثالی کاربردی شرح دهیم. در اینجا، ما به دنبال نمایش برنامه Uber (اوبر) بودیم، اما کلمه Ubber را تایپ کردیم؛ موضوعی که باعث شد بخش جستجوی App Store، دو برنامه Uber و Lyft را به ما نمایش بدهد. اما نکته جالب این است که در جستجوی دوم، کلمه Uper را نوشتیم و باوجود اینکه برنامه‌ای با همین نام در اپ استور وجود دارد، نتیجه اول جستجو بازهم برنامه Uber بود. این موضوع می‌تواند ادعای Lior Eldan مبنی بر اعمال بهینه‌سازی در الگوریتم جستجوی اپ استور را تایید کند. 
 
در ادامه Lior Eldan می‌گوید این تغییر بزرگ در الگوریتم جستجوی اپ استور، می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ چراکه ممکن است بسیاری از توسعه‌دهندگان یک برنامه، نتوانند تمامی کلمات کلیدی که از طریق آن‌ها جستجو می‌شوند را استفاده کنند. البته در این بررسی، متوجه شدیم که برخی از نتایج نیز همچنان به عجیب‌ترین شکل ممکن ظاهر می‌شوند و خبری از نتیجه بهینه نیست.


کمپامی AMD در پاسخ به کاربرانی که در انتظار رونمایی از نسل بعدی کارت‌های گرافیکی این کمپانی و انویدیا بودند، نسخه‌ی جدیدی از کارت گرافیکی خود مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری را با نام Radeon Pro Duo معرفی کرد که در واقع ترکیب دو کارت Radeon R9 است.

 

AMD نسخه‌ی جدیدی از کارت گرافیک خود را با نام Radeon Pro Duo معرفی کرد که در واقع ترکیبی از دو کارت گرافیک Radeon R9 است. اِی ام دی کارت گرافیک خود را مبتنی بر لیتوگرافیکی ۲۸ نانومتری روانه‌ی بازار کرده که در آن تمام ماژول‌ها و پرازنده‌های مورد استفاده در کارت گرافیک Radeon R9 دوبار روی یک بورد تجمیع شده است؛ بطوریکه حتی حافظه‌ی رم این کارت گرافیک نیز دوبرابر بیشتر از کارت گرافیک رده بالای Radeon F9 Flury X است. قیمت این کارت نیز دوبرابر شده و به ۱٫۴۹۹ دلار رسیده است. AMD کارت گرافیک جدید خود را با عنوان سریع‌ترین کارت گرافیک جهان معرفی و روانه‌ی بازار کرده است.

AMD این کارت گرافیک را برای استفاده توسط تولیدکنندگان محتوای واقعیت مجازی مناسب عنوان کرده؛ هرچند از آن در سایر کاربردها نیز می‌توان استفاده کرد. این کارت گرافیک از درایورهای حرفه‌ای FirePro در کنار درایورهای مخصوص بازی Radeon پشتیبانی می‌کند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که قرار دادن دو پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند در کنار یکدیگر به معنای بهبود عملکرد این کارت نیست. برای مثال بازی‌ها باید برای استفاده از قدرت این کارت گرافیکی مجهز به دو پردازنده‌ی گرافیکی، بهینه شوند تا قادر به استفاده از قدرت ۱۶ ترافلاپسی آن باشند. البته به نظر نمی‌رسد شاهد استقبال چندانی از سوی توسعه‌دهندگان بازی برای بهره‌برداری از این امکان باشیم.



نمایندگی ال جی در ایران دیروز طی مراسمی رسمی در هتل پارسیان آزادی از جدیدترین پرچمدار این شرکت یعنی ال جی G5 رونمایی کرد.

 

در این مراسم که با حضور مدیران ال جی و اصحاب رسانه برگزار شد، ال جی G5 با استفاده از یک پهپاد به صحنه وارد شد و آقای کانگ‌من لی مدیر محصول ال جی در ایران این گوشی را از پهپاد تحویل گرفته وبه حاضرین نمایش داد. مدیر محصول ال جی مهم ترین هدف از طراحی و تولید پرچمدار جدید ال جی و "دوستان ال جی" را سرگرم کردن کاربران عنوان کرد و این سری محصولات جدید را یک "شهربازی پر از ماجراجویی" خواند.

کانگ من لی در ادامه افزود که جی 5 زیبایی و راحتی را فدای یکدیگر نمی‌کند و همه را با هم دارد، بدنه فلزی یکپارچه در کنار باتری قابل تعویض و طراحی ماژولار. هدف ال جی سرگرمی بیشتر و زندگی بهتر است. وی هم چنین از تولید تجهیزات جانبی متنوع تر و کاربردی تر به عنوان ماژول های جی 5 و خلق یک اکوسیستم جدید از گوشی های هوشمند به نام "زمین بازی" ال جی خبر داد.

در ادامه این مراسم یاشار پورسیستانی، مدیر ارشد آموزش موبایل ال جی به روی صحنه آمد و درباره طراحی ماژولار، بخش‌های مختلف گوشی و کاربرد ماژول های عرضه شده برای دستگاه توضیح داد.

مزدک ابراهیمیان، مدیر محصول مدیا پردازش از قیمت دو میلیون و صد هزارتومانی و آغاز فروش این گوشی از امروز در بازار خبر داد. در بسته‌ بندی فعلی عرضه شده در بازار، کاربران علاوه بر گوشی ، یک ماژول Cam Plus، محافظ صفحه و کاور هوشمند نیز در اختیار خواهند داشت. این بسته تا یک ماه دیگر در بازار موجود خواهد بود. علاوه بر این آن دسته از کاربرانی که از یک ماه پیش برای پیش خرید آنلاین جی 5 از وب سایت ال جی اقدام کرده‌اند، علاوه بر گوشی یک هدفون رایگان B&O نیز در اختیار خواهند داشت.

در خلال جلسه پرسش و پاسخ، مهم ترین دلیل تاخیر عرضه آخرین پرچمدار ال جی در بازار ایران، مصادف شدن زمان عرضه جهانی با تعطیلات نوروز عنوان شد. از آنجایی که با توجه به مسائل ترخیص و گمرک واردات به کشور از اواسط اسفند به بعد عملا غیرممکن یا بسیار دشوار می‌شود، نمایندگان ال جی ترجیح داده‌اند فروش این محصول را از اردیبهشت در ایران آغاز کنند.

از میان ماژول های عرضه شده برای ال جی، ماژول‌های کم پلاس، ماژول صوتی های فای پلاس، دوربین 360 و هدست واقعیت مجازی در دسترس ایرانیان قرار خواهد داشت اما هنوز قیمت فروش این ماژول ها تعیین نشده است.

در پایان نیز عنوان شد که با وجود عرضه ال جی V10، از آنجایی که این گوشی به عنوان یک محصول بسیار مقاوم و برای کاربران خاص به بازار عرضه شده است، در حال حاضر G5 نقش آخرین پرچمدار ال جی را ایفا خواهد کرد. با توجه به نیاز کاربران و شرایط نامناسب آنتن دهی، این گوشی مانند بسیاری از گوشی های دیگر ال جی در نسخه دو سیم کارته به بازار ایران عرضه خواهد شد.

از مهم ترین ویژگی‌های ال جی G5 می‌توان به طراحی ماژولار، باتری قابل تعویض 2800 میلی آمپر ساعت، نمایشگر همیشه روشن 5.3 اینچی با رزولوشن کواد اچ دی 1440 در 2560 پیسکل، اندروید 6 مارشمالو، اسنپدراگون 820، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی قابل ارتقا با کارت حافظه جانبی، دو دوربین 8 و 16 مگاپیکسلی با زاویه باز 135 درجه و دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی اشاره کرد. با وجود پشتیبانی از دو سیم کارت، آن دسته از کاربرانی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشند، باید قید استفاده از سیم کارت دوم را بزنند زیرا تنها دو درگاه برای کارت‌ حافظه و سیم کارت در این گوشی در نظر گرفته شده است.



یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 10:37 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

ا استفاده از  برنامه کیبورد و ماوس بیسیم (WiFi Mouse | keyboard) می‌توانید گدجت خود را به یک کیبورد و یا ماوس بیسیم برای لپتاپ با سیستم ویندوز و مک کنید و از کار با آن لذت ببرید. 

 

با نصب این اپلیکیشن دستگاه خود را به یک ماوس وایرلس (بیسیم) تبدیل می‌کنید که می‌توانید از راه دور به کنترل کامپیو‌تر خود بپردازید. نکته جالب اینکه این برنامه از ژست‌های گوناگون هم پشتیبانی می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای انجام وظایف گوناگون استفاده کنید. البته برای استفاده از این برنامه باید نرم افزار ویندوزی و یا نسخه مکینتاشی آن را هم بر روی کامپیو‌تر خود نصب کنید.



یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 10:33 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

در روز دهم ماه مه امسال شرکت شیائومی در مرکز همایش‌های ملی پکن مراسمی را برگزار می‌کند که در آن گوشی هوشمند عظیم الجثه‌اش به نام شیائومی Max رونمایی خواهد کرد. در حالی که بسیاری از مشخصات این گوشی در فضای  مجازی منتشر شده است، به تازگی مشخصاتی از این دستگاه در وب‌سایت GFXBench دیده شد.

 

 

شیائومی Max به طور پیش فرض از اندروید 6.0.1 استفاده می‌کند که با رابط MIUI 8 شخصی سازی شده، این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش ۶.۴ اینچی با رزولوشن 1080p است. در کنار این صفحه نمایش غول پیکر، چینی‌ها از اسنپدراگون ۶۵۰ با ۶ هسته پردازشی و با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره گرفته‌اند که با همراهی ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری این فبلت را به یک میان‌رده تمام عیار تبدیل می‌کند. همچنین شیائومی از دوربین‌های ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی برای این اسمارت‌ فون استفاده می‌کند.

همچنین در برخی خبرها گفته شده نسخه قدرتمندتری از این فبلت هم تولید خواهد شد که مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت رم است، اما هنوز صحت این خبر توسط شیائومی تایید نشده. در شایعه دیگری از وجود نسخه‌ای با رم ۳ گیگابایتی هم خبر داده شد که هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

به هر حال روز دهم ماه مه روزی است که بار دیگر شاهد قدرت نمایی کمپانی خوش‌نام و نوپای شیائومی هستیم.



یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

گوگل شرکت بلندپرواز و خلاقی است که با طرح‌ها و پتنت‌های جدید خود همه را شگفت‌زده می‌کند. گوگل این بار نیز طرحی عجیب و جالب را به ثبت رسانده است. این غول تکنولوژی به‌تازگی پتنتی شامل لنزی هوشمند باقابلیت تزریق در چشم را به ثبت رسانده است.

 

 

گوگل با ثبت این پتنت ثابت کرده که به تولید گوگل گلاس (عینک هوشمند گوگل) راضی نشده و برای فناوری‌های پوشیدنی برنامه‌های بیشتری دارد.

گوگل در این پتنت به روشی دست‌یافته است که می‌توان لنزها و گجت‌های الکترونیکی کوچک را درون چشم کاربر تزریق کرد. طبق اطلاعات منتشرشده از این پتنت لنز هوشمند به شکل یک محلول و به‌صورت مایع به چشم کاربر تزریق می‌شود و کاربرد آن در عرصه پزشکی و بینایی خواهد بود و به چشم‌پزشکان اجازه می‌دهد تا بتوانند مشکلات بینایی افراد را رفع کنند.

فوربس گزارش داده است که این لنز هوشمند شامل یک لنز الکترونیکی، حافظه، باتری و سنسورهای مختلف است که می‌تواند با یک دستگاه اکسترنال مخصوص ارتباط برقرار کرده و داده‌های خود را به آن منتقل کند.

هرچند که گوگل در ثبت طرح‌های جدید، خلاقیت و تلاش بسیاری دارد ولی رقیبان این شرکت نیز بی‌کار ننشسته و پتنت‌های مختلفی را در این زمینه به ثبت رسانده‌اند. سونی نیز پتنت لنزی هوشمند برای چشم انسان را به ثبت رسانده که مجهز به دوربین باقابلیت زوم و عکاسی باکیفیت است. باید دید کدام‌یک از این پتنت‌های جالب و کاربردی به واقعیت مبدل می‌شوند؟



سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 15:9 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

چندی پیش بود که خبرهایی مبنی بر جریمه شرکت ZTE از سوی آمریکا و به دلیل فعالیت‌های این کمپانی در ایران منتشر شد.

 

البته پس از آن، ZTE قبول کرد که با پرداخت جریمه و به دنبال برطرف شدن تحریم‌ها، فعالیت خودش را در بازار ایران ادامه دهد اما امروز و از طریق یکی از منابع موثق خبر رسید که واحد موبایل این شرکت، به صورت رسمی فعالیت‌های خودش را در ایران قطع کرده است. البته مشخص نیست که این قطع شدن همکاری به واحدهای مخابراتی این شرکت هم مرتبط خواهد شد یا خیر.

چندی پیش، واحد موبایل ZTE در سمیناری خبری که با حضور مدیران این شرکت و مجموعه یاس برگزار شد، خبر از فعالیت گسترده و وارد کردن گوشی‌های جدید این شرکت به بازار ایران داده بود، خبری که ظاهرا با قطع همکاری این شرکت نقش بر آب شده و دیگر شاهد حضور گوشی‌های این برند مطرح چینی در بازار کشورمان نخواهیم بود.

شاید جالب باشد که این اتفاق دقیقا پس از رفع تحریم‌ها صورت پذیرفته و در شرایطی که بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند به واسطه فرصت ایجاد شده، جای پای خودشان را در ایران محکم‌تر کرده و یا وارد ایران شوند، ZTE در حال تعطیلی بیزینس بخش موبایل و شاید بخش‌های دیگرش است.



سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 15:3 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

یک شرکت آمریکایی فلش مموری هایی را تولید کرده که قابلیت متصل شدن به محصولات شرکت اپل را دارد.

 

شرکت SanDisk، فلش مموری را با نام iXpand تولید کرده که قابلیت ذخیره اطلاعات موجود در گوشی های آیفون و آیپاد را دارد.

این فلش مموری ها در سه نوع ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگ طراحی شده است، ضمن اینکه از قابلیت فناوری Lightning connector برای تبادل سریع اطلاعات از قبیل عکس، ویدیو بین کاربران آیفون، آیپاد و مک بوک بر خوردار است.

از قابلیت دیگر این فلش مموری، مدیریت آسان عکس ها و ویدئوها است. در حال حاضر این فلش مموری در آمریکا بین ۵۰ تا ۱۳۰ دلار با توجه به نوع ظرفیت آن عرضه می شود.



سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 15:1 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

شرکت Red Hat به عنوان بزرگترین مرکز توسعه دهنده سیستم عامل لینوکس در جهان محسوب می‌شود و هم‌اکنون تصمیم گرفته است خود را به عنوان بزرگترین شرکت توسعه‌دهنده خدمات اختصاصی ابری در جهان هم معرفی کند.

 

برای آنکه اتفاق مذکور صورت بگیرد، Red Hat سرویس متن‌باز زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات OpenStack را روی فضای پردازش ابری عرضه کرد.

به گزارش وبسایت Zdnet، شرکت Red Hat شرکت Canonical توسعه‌دهنده نسخه Ubuntu لینوکس بزرگترین توسعه دهنده سیستم عامل پردازش ابری OpenStack محسوب می‌شود از دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توان به IBM اشاره کرد که در حوزه OpenStack فعالیت می‌کند و این در حالی است که شرکت‌های جدید در عرصه OpenStack هم وارد شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به Mirantis اشاره کرد.

ولی این اتفاقات سرعت فعالیت Red Hat را در این زمینه کاهش نداده است. چند روز پیش از برگزاری همایش OpenStack Summit شرکت Red Hat اعلام کرد سیستم‌های Red Hat Cloud Suite و Red Hat OpenStack Platform (RHOP) ۸ به صورت یکپارچه عرضه می‌شوند.

شرکت Red Hat هم‌اکنون یک نسخه جامع و دوگانه از خدمات پردازش ابری خود را ارایه کرده است که اپلیکیشن کانتینر پلتفرم-به‌عنوان-خدمات (PaaS)، سیستم OpenShift، سیستم زیرساخت-به‌عنوان-خدمات (IaaS)، سیستم RHOP ۸، و ابزارهای مدیریتی Red Hat CloudForms را شامل می‌شود.

کاربران سازمانی همچنین این امکان را دارند تا به صورت فردی یا مجزا از این نرم‌افزارها استفاده کنند و خدمات پردازش ابری مذکور را به راحتی از طریق Red Hat Cloud Suite مستقر کنند.



فقدان قانون کپی‌رایت، سرعت پایین اینترنت، فروش ترافیک به صورت حجمی، قیمت بالای اینترنت و حق عضویت نت فلیکس و همچنین وجود سایت‌های دانلود ارزان و بدون محدودیت فیلم و سریال‌های روز دنیا، کار را برای نت‌فلیکس بسیار دشوار می‌کند.

 

سرپرست ارزيابی پيشرفت راهبردهای مركز ملی فضای مجازی کشور، فرصت‌ها و تهدیدهای مربوط به ادعای شرکت نت‌فلیکس (Netflix) مبنی بر گسترش دامنه ارائه سرویس خود به ۱۹۰ کشور ازجمله ایران را بررسی کرد.

امیر رضا مومن، نت‌فلیکس را ارائه دهنده سرویس برای تماشای ویدئو بر پایه تقاضا دانست و گفت: شرکت مذکور این سرویس را بر اساس مدل کسب و کار و درقبال حق عضویت ارائه کرده است .

وی ادعای شرکت نت‌فلیکس (Netflix) در ژانویه ۲۰۱۶ مبنی بر گسترش دامنه ارائه سرویس خود به ۱۹۰ کشور، از جمله ایران را مورد توجه قرارداد و افزود: بهره‌برداری از این سرویس مشکلات، فرصت‌ها و تهدیداتی را برای کشورهای جهان از جمله ایران در پی خواهد داشت .

سرپرست دفتر ارزيابی پيشرفت راهبردها و برنامه‌های مركز ملی فضای مجازی کشور گفت: این شرکت در سال ۲۰۱۲، برای عرضه و تحویل محتوای مورد نظر خود، شبکه تحویل محتوای ویژه‌ای را ایجاد کرد و سرورهای آن را به صورت رایگان در اختیار مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی با بیش از ۱۰۰ هزار کاربر قرار داد.

وی افزود: گفت: مهمترین ویژگی‌های این سرویس، هزینه اشتراک پایین یعنی ماهانه ۸ دلار برای دسترسی نامحدود به آرشیو، سازگاری با انواع پلت‌فرم‌ها از جمله تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی، ارائه محتوای تولیدی خود و سایر شرکت‌های تولید فیلم و سریال با هزاران عنوان، است.

مومن از مخالفت برخی از کشورها با گسترش سرویس نت فلیکس خبر داد و اظهار داشت: کشورهایی همچون اندونزی که دغدغه‌های بومی و مذهبی در آن‌ها وجود دارد، با فیلتر کردن این سرویس مخالفت خود را با محتوای غیراخلاقی آن نشان داده‌اند و آن را تهدیدی برای جامعه و ارزش‌های خود بر شمرده‌‌اند.

وی اظهار داشت: برخی دیگر از کشورها مانند کشور کنیا، به دلیل آنکه نت‌فلیکس و سرویس‌های مشابه آن حاضر به تبعیت از قوانین و مقررات نهاد حاکمیتی و کسب مجوز از آن‌ها نیستند، از استفاده از این سرویس سر‌باز زده‌اند.

مومن افزود: بنابر اظهار مسئولان آرشیو نت‌فلیکس انگلستان، از مجموع ۳۴۲۳ فیلم و سریال موجود در آرشیو، فقط ۴۹۰ عنوان آن دارای محتوای خانوادگی و مناسب برای کودکان است که کمتر از ۱۵ درصد آن را شامل می‌شود.

نت‌فیلیکس در ایران توجیه اقتصادی ندارد
وی ، عدم رعایت قوانین و مقررات برخی از کشورها توسط نت‌فلیکس در زمینه پخش ویدئو بصورت برخط و نیز پرداخت مالیات را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: کشورهایی که با قوانین خاصی برای پخش ویدئو بصورت برخط روبرو هستند، مانند کشور فرانسه که تا ۳ سال پس از پخش سینمایی فیلم‌ها، اجازه پخش ویدئو بصورت برخط را ندارند، این اقدام شرکت مشکلاتی را برای آنان بوجود آورده است.

مومن افزود: از طرفی ارائه دهندگان سرویس فیلم و سریال در اغلب کشورها نیز همواره به عدم پرداخت مالیات توسط نت فلیکس به دولت‌ها اعتراض داشته و معتقدند که این اقدام شرکت باعث ضرر و زیان آنان می شود.

این صاحبنظر فناوری ارتباطات و اطلاعات، استفاده از پهنای باند بسیار بالا برای مشاهده ویدئوها را یکی از چالش های استفاده از این سرویس دانست و گفت: این سرویس ترافیک سنگینی بر شبکه اینترنت تحمیل می کند به نحوی که در ایالات متحده بیشترین میزان ترافیک دانلودی (حدود ۳۷درصد کل) از میان تمامی سرویس‌های اینترنت را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: این موضوع به دلیل ایجاد مشکلات فنی برای مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی و نیاز به سرمایه‌گذاری آن‌ها، نت‌فلیکس را به پرداخت عوارض به این مراکز واداشته است که این روند با وجود نقض اصل بی‌طرفی اینترنت و مواجهه با اعتراض کمسیون ارتباطات ایالات متحده (FCC)، همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول مشکلات استفاده از سرویس نت‌فلیکس در ایران را صرف نظر از مسایل محتوایی دو چندان دانست و گفت: فقدان قانون کپی رایت بین‌المللی، سرعت پایین اینترنت و مشکلات شبکه توزیع و دسترسی، فروش ترافیک به صورت حجمی، قیمت بالای اینترنت و حق عضویت نت فلیکس (با توجه به ارزش دلار) و همچنین وجود سایت‌های دانلود ارزان و بدون محدودیت فیلم و سریال‌های روز دنیا، کار را برای نت‌فلیکس بسیار دشوار می‌کند و ارائه این سرویس به کاربران ایرانی برای آنان توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

تهدید نت‌فیلیکس برای ارائه‌دهندگان بومی

وی صرف نظر از دست آوردهای درآمدزایی برای مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی بزرگ از طریق اخذ عوارض از نت‌فلیکس، اظهار داشت: این سرویس تهدید بزرگی برای فرهنگ ایرانی- اسلامی کشورمان به دلیل محتوای غیراخلاقی، متضرر شدن ارائه‌دهندگان نوپای سرویس جریان‌سازی بومی از جمله فیلیمو و تولیدکنندگان محتوای بومی بدلیل عدم توان رقابت، محسوب می‌شود.

سرپرست دفتر ارزيابی پيشرفت راهبردها و برنامه‌هاي مركز ملی فضای مجازی اضافه کرد: افزایش ترافیک در بستر شبکه و درگاه‌های اینترنت و زیان‌های اقتصادی کشورکه به دلیل خروج قابل توجهی ارز از کشور بابت حق عضویت ماهانه و افزایش چشمگیر هزینه ترافیک بین‌الملل، تحمیل می‌شود نیز از اثرات زیان‌بار استفاده از این سرویس در کشور بشمار می‌آید.

مومن با اشاره به مشکلات، فرصت‌ها و تهدیداتی که سرویس نت‌فلیکس برکشورمان دارد، تاکیدکرد: تدوین موازین و مقررات برای جلوگیری از پیامدهای اجتماعی-اقتصادی این سرویس و همزمان تشویق، حمایت و ترویج سرویس‌های مشابه بومی، به عنوان یک فرصت کسب و کار جدید با پتانسیل بالا، می‌تواند ضمن مورد توجه قرار دادن ورود این سرویس و سرویس‌های مشابه به کشور ، نیاز روز کاربران را به نحو مناسب تامین کند.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب