درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





اخبار روز ایران

تقریبا حدود پنج سال پیش، چند نفر در «زوریخ» تصمیم گرفتند تا موبایل های هوشمندشان را روی دست خود ببندند. در آن زمان، اندازه قطعات سخت افزاری کوچک تر شده بود و گروه مورد بحث، می خواست پتانسیل ابزارهای پوشیدنی را بسنجد. به همین دلیل بود که اقدام به بستن موبایل های خود بر روی دست شان کردند و در راهروهای ساختمان گوگل می رفتند و می آمدند.

آنها در گوگل مشغول به کار بودند و وانمود می کردند آنچه بر روی مچ دست خود بسته اند، یک ساعت هوشمند است. با همین کار، درک کردند که استفاده از یک کیبورد روی ساعتی هوشمند، امری کاملاً غیر ممکن است و از طرفی، متوجه گشتند که دریافت به موقع اعلانات، مهم ترین ویژگی یک اسمارت واچ به شمار می رود. حال آنچه گوگل می سازد، حاصل آزمایشات اولیه همین افراد است.

گوگل به فرمول عجیبی باور دارد و می گوید که همه کارمندانش، می توانند بیست درصد یا یک پنجم از زمان خود را به پروژه ای که تصور می کنند آینده دارد، اختصاص دهند. حاصل همین تفکر، محصولات و سرویس هایی نظیر Gmail، گوگل نیوز و AdSense بوده، اما می توانید پلتفرم اندروید ور و به طور کلی تمام تلاش های شرکت مورد بحث در زمینه ساعت های هوشمند را نیز به این لیست اضافه کنید.
«دیوید سینگلتون» (David Singleton) مدیر توسعه ساعت های هوشمند گوگل می گوید: «چندتایی از توسعه دهندگان سطح پایین و برخی مدیر تولیدها، ۲۰ درصد از زمانشان را کنار هم گذاشته بودند و برخی ایده ها را برای پلتفرمی پوشیدنی جمع آوری کرده بودند. در واقع آنها تبدیل به تیمی در زوریخ شده بودند که موبایل خود را روی دست می بستند و وانمود می کردند که آن، یک ساعت هوشمند است.»

در سال ۲۰۱۳، سینگلتون به عنوان مدیر پروژه اندروید ور برگزیده شد و حالا طور مستقیم، به «هیروشی لاکهایمر» (Hiroshi Lockheimer)، شخصی که اکنون مدیر اندروید در گوگل است، گزارش می دهد. او حالا وظیفه دارد تا یکی از قدیمی ترین تکنولوژی های جهان که در اصل مکانیزم ساعت است را دگرگون کند.
سینگلتون می گوید: «ساعت هوشمند دقیقاً همان چیزی است که گوگل توسط آن می تواند به زندگی اشخاص کمک کند.» او ایده های بزرگی برای اندروید ور دارد و معتقد است در آینده، این سیستم عامل می تواند حتی پیش از این که خودتان بخواهید احساس کنید که بیمار شده اید، این موضوع را با پزشکتان در میان بگذارد. وی ادامه می دهد: «در ۲ الی سه سال آینده، زندگی مانند حالا نخواهد بود و موارد بسیاری تغییر خواهد کرد، چه رسد به پنجاه سال بعد.»

البته اندروید ور راه بسیار درازی پیش روی خود دارد و به طور کلی ساعت های هوشمند هنوز در نخستین دوره رشد خود هستند.

ابزارهای پوشیدنی از میانه دهه ۸۰ میلادی تلاش داشته اند تا راه خود را به زندگی کاربران باز کنند اما اولین باری که افراد توانستند یک ساعت هوشمند حقیقی داشته باشند، در ژانویه ۲۰۱۳ و زمانی بود که Pebble اولین ساعت خود را توسط جمع سپاری (جذب سرمایه عمومی) عرضه کرد. سپس، گوگل در سال ۲۰۱۴، اندروید ور را معرفی نمود. در انتهای همان سال، اپل ساعت هوشمند خود را معرفی کرد ولی آن را در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه نمود.

03_android-wear-pattern-w1150

تعداد خریداران ساعت های هوشمند هم در حال افزایش است و گزارشات موسسه های تحقیقاتی نشان می دهد که فروش این دسته از محصولات در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۵ برای اولین بار از فروش ساعت های لوکس پیشی گرفته است.
گوگل، اپل و Pebble شرکت هایی هستند که ساعتی هوشمند توسعه داده اند اما در حقیقت، خودشان هم نمی دانند که چرا این کار را کرده اند

زک کوئن (Zak Cohen) که یکی از توسعه دهندگان برتر اندروید ور در لندن است، می گوید که مردم با احتیاط، به این ابزارها علاقمند هستند. او البته بیان می کند که گوگل، اپل و Pebble شرکت هایی هستند که ساعتی هوشمند توسعه داده اند اما در حقیقت، خودشان هم نمی دانند که چرا این کار را کرده اند. سوال اصلی این است که اگر موبایلی در جیب داشته باشید، چرا باید یک نمایشگر کوچکتر را روی مچ دستتان ببندید؟

سینگلتون البته با این دیدگاه مخالف است و می گوید: «تصور نمی کنیم این تکنولوژی تولید شده باشد تا مشکلی را حل کند که هنوز آن را نیافته. تصور می کنیم که هسته مشکلات را می دانیم و به طور کلی، به همین دلیل است که می کوشیم تا آن را حل کنیم و همه تلاش هایمان هم بر همین اساس است.»

اما یکی از مشکلات اصلی این است: چگونه یک ساعت هوشمند می تواند سایر گجت ها را بی استفاده کند؟

سینگلتون می گوید که کارمندان گوگل در پایتخت انگلیس در ابتدا بر روی بهبود تجربه موبایل متمرکز بودند اما بعداً وظیفه آنها تبدیل شده به توسعه اندروید ور: «در ابتدای کار افرادی را به استخدام در آوردیم که به خوبی می توانستند ستون های یک پلتفرم را استحکام بخشند و پیشتر تجربه چنین کاری را هم داشته اند.»

گوگل البته در این میان نمی گوید که چه زمان به شکل رسمی پروژه توسعه ساعت های هوشمند و پلتفرم مخصوص آنها را کلید زده است. اما به نظر می رسد که در سال ۲۰۱۱، این شرکت آزمایشات کوچکی را آغاز کرده است.

سینگلتون همچنین می گوید که مدیر کنونی اندروید، آقای لاکهایمر بوده که به شدت پیگیر پروژه ساعت هوشمند گوگل شده. سینگلتون که در آن زمان در مانتین ویو و مقر اصلی گوگل مشغول به کار بوده، می گوید: «هیروشی لاکهایمر فکر می کرد که باید پروژه ساعت هوشمند جدی تر گرفته شود و به همین دلیل از من خواست تا به تیم اندروید ور بپیوندم. سپس تیم کاملی دور هم جمع شد و او گفت: این یک موقعیت عالیست، بیایید این پروژه را آغاز کنیم.»

دفتر گوگل در لندن که بخشی مدیریت اندروید ور از آنجا صورت می گیرد.

حالا ۱۸ گجت از اندروید ور استفاده می کنند و این پلتفرم بیش از ۴۰۰۰ اپلیکیشن دارد. تیم اندروید ور متشکل از ۱۲۰ نفر است که ۲۰ الی ۳۰ نفر از آنها از لندن کار توسعه این پلتفرم را دنبال می کنند. خود دیوید سینگلتون که در اصل مسئول پلتفرم اندروید ور است، در انگلیس سکونت دارد. بخش های مهمی از این پلتفرم نیز از سوی مهندسانی که در لندن مستقر شده اند، توسعه یافته اند. اگر به خاطر داشته باشید، در سال گذشته اندروید ور آپدیتی را دریافت کرد که کاربر توسط آن می توانست خودش حالت یک اموجی را روی نمایشگر بکشد، و سپس سیستم آن را تشخیص می داد و برای شخصی خاص ارسالش می کرد. این یکی از قابلیت هایی است که تیم لندن به اندروید ور افزوده.
«تصور می کنیم که ابزارهای پوشیدنی به شدت استعداد آن را دارند که زندگی کاربران را دگرگون کنند»

سینگلتون خبر می دهد که عملکرد اندروید ور بر سه ستون استوار شده است: تعامل با جهان، ایجاد نیروی تازه و اپلیکیشن های سلامتی. وی باور دارد که چنین عملکردی، در اصل همچون دیدگاه اصلی گوگل از آینده ای متصل به اینترنت و تعاملی تر است.

وی همچنین به راحتی بیان می کند بیشتر مواردی که به آنها اشاره دارد، حالا هنوز از نظر فنی قابل دسترسی نیستند، دقیقا مانند اینکه وقتی تلفن های هوشمند تازه ظهور کرده بودند، ساخت یک ساعت هوشمند امکانپذیر نبود.

وی برخی از این موارد را به شکلی جامع تر توضیح می دهد:

    ابزارهای پوشیدنی می توانند مانند یک نگهبان برای شما در جهان امروزی ایفای نقش کنند.

برای اینکه بیشتر این موضوع را تفهیم کند، سینگلتون شروع می کند به خالی کردن جیب هایش؛ کارت اعتباری، پول نقد و کلید. سپس می گوید که همه این ها می توانند جایشان را به ساعت هوشمند شما بدهند: «در دو الی سه سال آینده کسی نیاز ندارد تا این ها را همراه خود داشته باشد. اما در پنجاه سال بعدی قطعا چنین چیزهایی وجود نخواهد داشت. تصور می کنیم که ابزارهای پوشیدنی به شدت استعداد آن را دارند که زندگی کاربران را دگرگون کنند.»

    می توانیم به کاربران قدرتی بدهیم که امروز از آن بی بهره اند.

سینگلتون باور دارد که ابزارهای توسعه یافته توسط گوگل به خوبی توسط یک ساعت هوشمند قابل استفاده اند. از دستیار های مجازی گرفته تا اینترنت اشیا. وی سپس همین بخش را به سه قسمت تقسیم می کند.

    دانش: گوگل و به طور کلی جامعه تکنولوژیک، در آستانه یک دگرسویی بزرگ قرار دارد و می خواهد اطلاعات را از طریق دستیارهای مجازی و هوش مصنوعی به دست کاربر برساند. Google Now، Siri و Cortana نمونه هایش هستند. در آینده قرار است اطلاعات مختلف به سمت شما بیاید نه اینکه شما در پی اطلاعات بگردید. این تغییری بزرگ است؛ مخصوصا برای شرکت های کوچک تر. شما در یک موبایل، می توانید انتخاب کنید که چه اطلاعاتی را دریافت کنید ولی در نمایشگر کوچک ساعت، حق انتخابی ندارید و این اطلاعات خواه ناخواه به سمت شما می آید.
    ارتباط: شما قرار است از ساعت هوشمند خود استفاده کنید، بدون اینکه قرار باشد موبایل تان را از جیب خارج کنید. گوگل در این راستا، تلاش می کند با هوش مصنوعی خودش، ایمیل یا پیام هایی که دریافت می کنید را اسکن کرده و پاسخ های مناسب را به شکل آماده در اختیارتان قرار دهد.
    کنترل جهان پیرامون: به هر وسیله ای که کنار خود می بینید فکر کنید. چراغ، پروژکتوری که در اتاق قرار دارد یا سایر وسایل. همه این ابزارها بالاخره روزی به اینترنت متصل خواهند شد. اسمش هم هست «اینترنت اشیا». ساعت های هوشمند، ابزارهایی کاملا ایده آل برای مدیریت کردن سایر گجت های متصل به اینترنت هستند.

    بالا بردن سطح سلامت کاربران.

اندروید ور همین حالا برخی از این قابلیت ها را دارد. برای مثال کاربر می تواند ضربان قلب خود را مشاهده کند، ببیند که چند قدم برداشته و مواردی از این دست. اما سینگلتون می خواهد که در آینده، این ویژگی ها بسیار بیشتر از حالت کنونی شان شوند.

 

وی در همین رابطه می گوید: «ما باور داریم که پزشک شما در مواقع ضروری باید توسط اطلاعات ساعت هوشمند تان، با شما تماس بگیرد و از احتمال مریض شدنتان بگوید. اینکه شما بخواهید برای یک بیماری به پزشک زنگ بزنید، امری پذیرفته شده نیست. البته برای این کار، سنسورهای بیشتری هم باید به ابزارهای پوشیدنی اضافه شود و در حال حاضر، همین مسئله یکی از مشکلات ماست.»

مشکل اما به همین جا خلاصه نمی شود؛ در حال حاضر، دلایل کاربران برای نخریدن یک ساعت هوشمند بیشتر از دلایل شان برای خرید آن است.

سینگلتون حاضر نمی شود بیان کند که حالا، چه تعداد گجت مبتنی بر اندروید ور در سراسر جهان فعال هستند. اما در هر صورت می توان پنداشت که تعداد آنها در برابر ابزارهای اندرویدی، بسیار ناچیز است چرا که اینک بیش از ۱.۴ میلیارد گجت مبتنی بر اندروید در سراسر زمین مشغول به کار است.

تحقیقات اخیر نیز نشان می دهند که در زمینه ساعت های هوشمند، اپل واچ اکنون پیشتاز است. موسسه آماری IDC می گوید که در سه ماهه نهایی ۲۰۱۵، اپل موفق به فروش ۴.۱ میلیون ساعت هوشمند شده است. از سوی دیگر، می توان دید که تعداد اپ های نصب شده بر ساعت های مبتنی بر اندروید ور، به طور کلی بین ۱ الی ۵ میلیون بوده.

در همین راستا، سینگلتون می گوید که امیدوار است در نهایت رقابت به نفع کاربران باشد: «اگر برگردید عقب و به روزهای ابتدایی تلفن های هوشمند نگاه کنید، تصور می کنم خطوط موازی بسیاری در آن زمان هم دیده می شد.»

در ۲۰۰۹، یک سال می شد که موبایل های اندرویدی در بازار حضور داشتند و آیفون، سه برابر فروش بیشتری داشت. اما به یک باره فروش موبایل های اندرویدی افزایشی چشمگیر پیدا کرد. شاید در آینده سرنوشت پلتفرم اندروید ور هم چنین باشد.

«آنجلا مک اینتایر» (Angela McIntyre) یکی از تحلیلگران ارشد موسسه تحلیلی «گارتنر» است که در این رابطه می گوید: «می توانیم آنچه امروز در زمینه ساعت های هوشمند رخ می دهد را با اتفاقاتی که سال ها پیش برای موبایل ها رخ داد مقایسه کنیم. اگرچه اپل ابتدا با آیفون پیشتاز بود اما پس از آن پلتفرم اندروید به سادگی آیفون را جا گذاشت. انتظار دارم همین اتفاق در مورد ساعت های هوشمند نیز رخ دهد.»

سوال دیگری که اینجا مطرح می شود، این است که آیا سازندگان ساعت های هوشمند به اندروید ور، همچنان به عنوان یک پروژه آزمایشی نگاه می کند؟ سینگلتون می گوید: «فکر می کنم این دیدگاه در مورد همکاران سخت افزاری مختلف متفاوت باشد. برخی از شرکت هایی که با ما کار می کنند، به شکل عمیقی به دیدگاه های ما از آینده باور دارند و متعهد هستند که آنها را به حقیقت بدل سازند.»

وی ادامه می دهد: «برخی ها هم چندان اعتقادی به این پلتفرم و بهبودهایش ندارند. شاید اندروید ور نقشی در هسته اصلی تجارت های امروزی نداشته باشد اما آنها احساس می کنند که این استعداد در آینده وجود خواهد داشت. بیشتر ترجیح می دهیم با شرکت هایی کار کنیم که به دیدگاه های بلند مدت ما از اندروید ور باور دارند.»

در نهایت به این نتیجه می رسیم که دیدگاه گوگل از آینده ساعت های هوشمند چنین است: ابزاری که روی مچ دست قرار می گیرد و تلاش می کند تا شما را با زندگی سالم تری آشنا کند، اطلاعات مختلف را در اختیارتان قرار دهد و جهانی پر از ابزارهای مختلف که به اینترنت متصل هستند را در کنترل شما قرار دهد.

 

این همان دیدگاهی است که تولید کنندگان ساعت های هوشمند و همکاران گوگل هم می خواهند در آن نقشی داشته باشند. اینک، باید صبر کرد و دید که مردم عادی چه زمان به این باور می رسند که به ساعتی هوشمند نیاز دارند.


چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 10:1 ::  نويسنده : kandidkhabarresan
ایمیل

هزینه‌های مربوط به امنیت سایبری تقریبا در هر بخشی در حال افزایش بوده و این روند تا چند سال آینده به نقطه‌ای خواهد رسید که شرکت‌ها هزینه ۱۷۰ میلیارد دلاری را برای آن در سال ۲۰۲۰ خرج می‌کنند. با توجه به چگونگی اغلب نقض‌های داده‌ای و حملات سایبری، شرکت‌ها امیدوار هستند تا حریم خصوصی خود را حفظ کنند و اعتبار خوبی را برای مشتری کسب نمایند.

بسیاری از رهبران از نگرانی‌های امنیت سایبری آگاه هستند، اما آن‌ها تهدیدهایی را در نظر دارند که در رسانه‌های امروزی صحبتی از آن نمی‌شود یا اغلب در تکاپوی تصمیم‌گیری مدیران آی‌تی از آن‌ها غافل می‌شوند. با این حال حضور امنیت سایبری برای یک سازمان به اندازه ارتباط ضعیفی که با آن برقرار می‌شود، بسیار با اهمیت است. مجرمان سایبری به مدیرانی که آسیب‌پذیری‌های بالقوه را نادیده می‌گیرند، رحم نمی‌کنند. این‌ها دلایلی هستند که شما باید از مسایل مهم و نه فقط آن‌هایی که معمولا مورد بحث قرار می‌گیرند، آگاهی داشته‌ باشید.

در این مطلب چند مورد از مسایلی که رهبران تجاری نیاز دارند تا برنامه‌ریزی مناسبی را روی امنیت سازمان خود داشته‌ باشند ذکر کرده‌ایم:


۱. مهندسی اجتماعی

 

بیشتر مجرمان سایبری سعی دارند تا برای جلوگیری از چند ماه تلاش به منظور شکستن کد امنیتی یا جستجوی حفره ‌نرم‌افزاری شرکت شما اقداماتی را انجام دهند. در عوض، آن‌ها در تلاش‌اند تا به سادگی از شما یا شخص دیگری که در سازمان‌تان کار می‌کند اطلاعاتی را کسب کنند و یا اطلاعات ورود را بدست آورند.

دلیل این کار این است که هر دو مورد ذکر شده ساده‌ترین گزینه پیش‌رو است و به خوبی جواب می‌دهد. ذهن‌هایی که آموزش‌های اصول اولیه امنیت سایبری را نیاموخته‌است، آسان‌تر فریب می‌خورند و اکثریت قریب به اتفاق (طبق گزارشات تا ۹۵ درصد) نقض‌های داده‌ای توسط خطاهای انسان صورت می‌گیرد. سعی کنید تا برای قرار گرفتن در بالاترین سطح امنیت تهدیدات بالقوه انسانی مراحل زیر را پیگیری کنید:

بهترین راه ممکن برای اطمینان از اینکه شما تحت تاثیر کلاهبرداری یا حملات فیشینگ قرار نمی‌گیرید این است که در محل کار دستورالعمل‌های مربوط به فناوری خود را روشن و و واضح اجرا نمایید. در صورتی که کارکنان شما کاملا از این موضوع باخبرند که در فضای آنلاین اطلاعات ویژه توسط کارمند یا مدیران دیگر از آن‌ها درخواست نخواهد شد، احتمال کمتری وجود دارد که آن اطلاعات توسط آن‌ها به بیرون درز پیدا کند.
یک سازمان نمی‌تواند دانش امنیت سایبری کارمندان را بر عهده بگیرد. ترجیحا هر ۳ تا ۶ ماه مطمین شوید که آموزش‌ها به طور منظم دسته‌بندی شده‌ باشند. برخی از سطوح آموزش می‌بایست برای تمامی افراد سازمان الزامی باشد. این مورد از تهدیدات و کلاهبرداری‌های جدیدی که هنوز دیده‌ نشده‌اند، پیشگیری می‌کند.
    داشتن یک سیاست کلی و جو فکری انتقادی در محل کار یکی دیگر از این موارد است. اگر افراد حداقل‌های دستورات را پیش از پیروی از آن‌ها در نظر داشته‌باشند، ممکن است آن‌ها با عدم توافق کمتری مواجه بشوند و از حملات ناشی از مهندسی اجتماعی جلوگیری کنند.

۲. شبکه‌های عمومی و آسیب‌پذیری‌های ممکن در حین سفر

 

برای هرکسی که داده‌های حساسی را در گوشی یا تبلت همراه خود دارد، شبکه‌های عمومی جز خطرناک‌ترین مکان‌ها هستند. با توجه به گرایش افراد به استفاده از کافی‌شاپ و مکان‌های عمومی به عنوان محل ملاقات، خطرات آن‌ها می‌بایست شناخته ‌شده‌ باشد. هکرها و دیگر مجرمان سایبری از برنامه‌های استراق سمع (sniffer) به منظور دزدیدن اطلاعات ارسال‌شده روی شبکه استفاده می‌کنند، که می‌تواند شامل داده‌های ورود به سیستم و مکاتبات حساس باشد.

با اجرای موارد زیر در برابر این مسایل واکنش نشان دهید:

مطمین شوید که موبایل‌های کارکنان دارای تجهیزات اختصاصی است که مرتبط با کار آن‌هاست. این ممکن است هزینه اندکی را برای شما داشته‌ باشد، اما سازمان‌تان کنترل صحیح‌تری را روی آنچه که ممکن است برای این وسایل اتفاق بیفتد، خواهد داشت.
کارکنان خود را مجهز به شبکه خصوصی مجازی (VPN) کنید، تا بدین وسیله ارتباطات آن‌ها را روی هر شبکه‌ای رمزنگاری نمایید. این مورد هر خطری را که در شبکه‌های عمومی وجود دارد، خنثی می‌کند. بیشتر مجرمان سایبری قادر خواهند بود تا برای اهدافی که از شبکه‌های VPN استفاده می‌کنند، راهی را پیدا کنند. تمام چیزی که نیاز دارید این است که مطمین شوید از بهترین VPN استفاده می‌کنید. به دنبال گزینه‌های بیشتری برای سرور خود باشید و از ابزارهای حفظ حریم خصوصی در کنار VPN استفاده نمایید.

 

۳. هک و کلاهبرداری‌های رسانه‌های اجتماعی

تلاش‌ رسانه اجتماعی یک کسب و کار به شدت می‌تواند روی بازاریابی و  فروش موفق آن تاثیرگذار باشد، مخصوصا برای تجارت‌هایی که مصرف‌کنندگان آن با فضای آنلاین ارتباط بیشتری دارند. آن‌ها نیاز به مراقبت‌های گروهی یا شخصی دارند تا از خرابکاری‌‌های آینده و یا ربودن حساب‌های شرکت جلوگیری شود.

تبدیل شدن به هدف چنین حملاتی برای مزاحمت‌های مطبوعاتی و از دست‌دادن بسیاری از طرفدارانی که به طور چشمگیری رشد کرده بودند، مسیری را ایجاد می‌کند که دیگر نمی‌توان جلوی آن را گرفت. حتی شرکت مایکروسافت هم از این مشکل در امان نیست. اطمینان حاصل کنید که برنامه‌ای را با رعایت موارد زیر در اختیار دارید:

سعی کنید تنها یک یا دو نفر را برای مدیریت رسانه اجتماعی سازمان خود داشته‌ باشید. در صورتی که درب‌های بیشتری را باز بگذارید، شانس بیشتری را در قبال گم شدن گوشی یا هک شدن رمز عبور خود خواهید داشت. اغلب مصالح کسب و کارهای مشروع سعی خواهندکرد تا از راه‌های رسمی ارتباطی به جای توییت ز‌دن به شما استفاده کنند. هرگز اجازه ندهید تا اطلاعات رسمی در اختیار رسانه‌های اجتماعی قرار بگیرد.
یک سیاست کلی را درمورد آنچه که کارکنان در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، داشته‌ باشید. مجرمان سایبری ممکن است باهوش باشند و نگاهی به حساب‌های‌کاربری آن‌ها بیندازند تا ببینند که آیا فرآیندهای کاری شما آسیب‌پذیر است یا خیر. توصیه می‌شود که کارمندان روی جزییات کمتری فعالیت داشته باشند و حساب کاربری‌شان خصوصی باقی بماند (مگر اینکه به عنوان نماینده عمومی شرکت شما کار می‌کنند).

 

۴. محدودیت منابع

یک امنیت سایبری حرفه‌ای قطعا تلاش می‌کند تا برای حفاظت از سازمان شما تمام سعی خود را بکند، اما تخصص آن‌ها تنها هنگامی می‌تواند درست به کار گرفته شود که تجهیزات و منابع انسانی به خوبی تعیین شده‌ باشند. بیشتر کسب و کارها، امنیت سایبری را به چشم یک بیمه حیاتی می‌بینند تا اینکه از آن به عنوان یک هزینه یاد کنند. این موضوع می‌تواند یک مشکل طولانی مدت و منابع ضعیف امنیتی بخش آی‌تی را به اثبات برساند. برنامه‌ریزی مفید است، اما این اقدام و تعهدات هستند که مشتریان و کارمندان شما را امن نگه می‌دارند.

در صورتی که بخش آی‌تی نیازمند اجرای کارهایی است که تفاوت زیادی را با تفکرات شما دارد، علت کار را جویا شوید. کسی غیر از آن‌ها مجبور به گرفتن تصمیم نهایی در مورد تخصیص منابع خواهد بود، اما باید توجه داشت که آن‌ها نیاز دارند تا بتوانند به‌جای انجام واکنش نسبت به تغییر وضعیت امنیت سازمان شما، برنامه ریزی کنند.

همانطور که پیشرفت محیط کاری خود را با دیجیتالی شدن تجهیزات شاهد هستیم، ما نمی‌توانیم از ضرورت امنیت سایبری چشم‌پوشی کنیم. مشتریان و کابرانی که با سازمان کار می‌کنند انتظار دارند تا از اطلاعاتشان حفاظت شود و این بستگی به این دارد که شما از چه روش و ابزارهایی برای حفاظت از سازمان خود استفاده می‌کنید.

 



چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 9:54 ::  نويسنده : kandidkhabarresan
ایمیل

حدود ۳ روز پیش بود که خبر دسترسی ایرانیان به چند سرویس مهم گوگل از جمله گوگل آنالیتیکس، بسیاری را امیدوار کرد تا برداشته شدن تحریم‌ها، از این سوی نیز موجب رفع برخی نگرانی‌ها و استفاده از سرویس‌های جهانی است.

اما از صبح امروز، گوگل آنالیتیکس دوباره به وضعیت قبلی‌اش بازگشته و مشخص نیست که چرا و پس از طی این مدت بسیار کوتاه، این برنامه برای ایرانیان غیر قابل دسترس شده است. آیا گوگل از کرده خود پشیمان است و یا یک مشکل فنی پیش آمده که سبب شده مجددا این آنالیزور ارزشمند گوگل برای آی‌پی‌های ایران غیرقابل دسترش شده و فقط با وی‌پی‌ان امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد.

با توجه به آنکه مدت زمان عدم دسترسی مجدد به چندین ساعت رسیده و تغییری در این روند مشاهده نمی‌شود، این موضوع می‌تواند رنگ جدی‌تری به خود بگیرد که گوگل این سرویس را برای ایرانیان دوباره بسته است. البته در این ارتباط، اطلاعیه‌ای از گوگل مخابره نشده ولی اگر این کار توسط شرکت بزرگ آمریکایی انجام شده باشد، بایستی به‌راستی بر حال و احوال آن‌ها گریست که نمی‌توانند یک تصمیم به این سادگی را به‌درستی اتخاذ کرده و بر ادامه آن مصمم باشند.

البته ما امیدواریم که این عدم دسترسی موقت بوده و راهی که به حق باز شده است،‌ همچنان باز بماند و این چنین تحریم‌های ظالمانه که هدف اصلی آن به سمت بدنه جامعه است، هیچ‌گاه دوباره انجام نشود.

لازم به ذکر است که گوگل آنالیتیکس، یک سرویس رایگان برای صاحبان وب است که به کمک آن می‌توانند آمارهای بسیار خوبی از میزان ورودی‌ها، محبوب‌ترین مطالب، رفرال‌ها و… به‌دست بیاورند.



دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 12:45 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

ایرانسل برای نخستین بار در کشور، تست IPv6 (آی‌پی ورژن۶) را بر بستر موبایل با موفقیت به پایان رساند. این عملیات  با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات انجام شد. راه‌اندازی IPv6 می‌تواند مشکلات اتصال به شبکه‌های 3G و 4G را برطرف کند.

ایرانسل برای نخستین بار در کشور تست IPv6 (آی‌پی ورژن۶) را بر بستر موبایل با موفقیت به پایان رساند. این عملیات با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات انجام شد.

پروتکل اینترنت نسخه‌ی 6 که به اختصار IPv6 نامیده می‌شود، جدیدترین نسخه‌ی پروتکل اینترنت است که ارتباط‌های اینترنتی را شکل می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ی نزدیک، جایگزین نسخه‌ی 4 این پروتکل (IPv4) شود.

هر دستگاه برای اتصال به اینترنت باید یک IP داشته باشد که هم اکنون IP نسخه‌ی ۴ در ایران و دنیا استفاده می‌شود که یک آدرس ۳۲ بیتی است. با توجه به توسعه یافتن خدمات دستگاه به دستگاه و اینترنت اشیاء (IoT) که می‌تواند منجر به برقراری ارتباط میان بسیاری از دستگاه‌ها مانند موبایل‌ها، دوربین‌ها و حتی لوازم خانگی و قاب عکس‌های دیجیتال بر بستر اینترنت شود، نیاز به توسعه‌ی پروتکل IP بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

این توسعه منجر به مهاجرت اپراتورها و شبکه‌های کشورها از IPv4 به IPv6 می‌شود که تعداد آدرس‌های آی‌پی‌ در دنیا را ۲ به توان ۹۶ برابر می‌کند. نسخه‌ی ششم پروتکل اینترنت یا IPv6 از فضای آدرس‌دهی ۱۲۸ بیتی استفاده می‌کند که امکان بهره‌گیری از ۲ به توان ۱۲۸ آدرس یکتا را امکان‌پذیر خواهد کرد.

همان‌طور که اشاره شد، نسخه‌ی چهارم پروتکل اینترنت یا IPv4 که در حال حاضر مورد استفاده است، از استانداردهای قدیمی آدرس‌دهی است و فضای آدرسی ۳۲ بیتی دارد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طی سال‌های آینده، میلیاردها شیء در دنیا به اینترنت متصل می‌شوند.

ایرانسل سرمایه‌گذاری کلانی را جهت راه‌اندازی سامانه‌ی دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز این ارتباطات انجام داده است تا با بهره‌برداری تجاری از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه‌ی صدها خدمت مختلف بر روی این بستر فراهم شود.

 



امکان نصب اپلیکیشن‌ها در کارت‌حافظه جانبی در گوشی‌های هوشمند یکی از قابلیت‌های بسیار خوب این محصولات است. در آپدیت جدید ویندوز ۱۰ نیز این امکان فراهم شده ولی به منظور بهره بردن از آن باید کارت Micro SD خود را حتما به صورت NTFS فرمت کرده باشید.

اگر به تازگی کارت‌حافظه میکرو اس‌دی با ظرفیت ذخیره سازی بالا خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید که چگونه از فضای آن نهایت بهره را ببرید، بد نیست بدانید امکان نصب اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ روی این نوع حافظه‌ها وجود در آپدیت جدید این سیستم‌عامل اضافه شده است. بدین طریق فضای ذخیره‌سازی داخلی سیستم‌ شما آزادتر خواهد بود.

امکان انتقال اپلیکیشن‌های نصب شده در ویندوزفون به کارت حافظه جانبی پیش از این ارائه شده و حالا در نسخه Build 10558 ویندوز ۱۰ نیز مایکروسافت این ویژگی را اضافه کرده است. بنابراین می‌توانید با بهره گرفتن از این قابلیت مقدار بیشتری از فضای دیسک لپ‌تاپ یا رایانه مجهز به ویندوز ۱۰ خود را آزاد نگه‌دارید.

به هر حال اگر بخواهید اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ را در کارت حافظه جانبی Micro SD نصب کنید، ممکن است با خطا مواجه شوید. بسیاری از کاربران هنگام انجام این کار، با مشکلاتی مواجه شده‌اند ولی خوشبختانه راه حل آن نیز ارائه شده است.

مشکل مورد اشاره زمانی رخ می‌دهد که کارت حافظه شما به صورت exFAT فرمت شده باشد. در حقیقت اگر شما بخواهید در این نوع حافظه‌ها اقدام به نصب اپلیکیشن‌ کنید، باید آن را به صورت NTFS فرمت کنید. البته شاید روش‌های دیگری نیز برای حل این مشکل وجود داشته باشد ولی روش مورد اشاره را می‌توان سریع‌ترین راه حل دانست.

در صورتی که روش فوق را مورد استفاده قرار دهید، اپلیکیشن‌های نصب شده در کارت حافظه میکرو‌ اس‌دی قابلیت آپدیت را نیز خواهند داشت و دراین شرایط تمامی این اپ‌ها بدون هیچ مشکلی بروزرسانی می‌شوند.

در هر حال اگر به هر دلیلی تصمیم دارید اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ را روی حافظه‌های Micro SD نصب کنید مطمئن شوید که پیش از انجام این کار، حافظه یاد شده را به صورت NTFS فرمت کرده باشید. اگر در طول این فرآیند با مشکلی مواجه شدید آن را در بخش نظرات اعلام کنید.



دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 12:36 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

فاکتور اصلی شما جهت انتخاب یک سیستم‌عامل یا پلتفرم چیست؟ تنوع اپلیکیشن‌ها؟ دسترسی سخت‌افزاری؟ معمولا امنیت سیستمی نیز یکی دیگر از فاکتور‌های مهم خریداران در این زمینه شناخته می‌شود و سال گذشته کمپانی گوگل پس از شناسایی حملات Stagefright مورد هجوم رسانه‌های مختلف قرار گرفت. به همین خاطر از بین رفتن این‌چنین مواردی در اندروید N الزامی است.

حفره امنیتی اندروید و حملات Stagefright به‌راحتی امنیتی کاربران را با خطر مواجه می‌سازند. متاسفانه حملات مرتبط با این آسیب‌پذیری بزرگ، بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی را تهدید می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد کمپانی گوگل از این اشتباه بزرگ درس گرفته و در زمینه‌ی امنیت اندروید N بسیار جدی است. به همین خاطر کارشناسان این شرکت امروز اطلاعاتی را پیرامون عدم آسیب‌پذیری اندروید N در مقابل چنین حملاتی را با کاربران در میان گذاشتند.

گوگل در آن بازه زمانی به‌سرعت به حملات Stagefright عکس‌العمل نشان داد، اما متاسفانه بهره‌برداری هکر‌ها از این حفره امنیتی در ماه‌های بعد همچنان ادامه داشت. حتی پچ امنیتی این شرکت که جهت رفع مشکل تلفن‌های اندرویدی بی‌شماری منتشر شده بود، نتوانست موثر باشد؛ بنابراین پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و گوگل باید نسخه جدید از سیستم‌عامل محبوبش را نسبت به چنین حملاتی ایمن کند.

این کمپانی ساعاتی پیش در وبلاگ توسعه‌دهندگان اندرویدی خود، از دو گام بزرگ جهت برطرف‌ کردن این حفره امنیتی و جلوگیری از وقوع چنین حملاتی سخن گفته است.
گوگل با دو گام بزرگ حملات Stagefright را به فراموشی می‌سپارد

قبل از شرح این دو قدم گوگل، به خاطر داشته باشید که فایل‌های Stagefright در قالب فایل‌های مولتی‌مدیا طراحی می‌شدند و در حین پردازش در سیستم پردازش مدیا در تلفن‌های اندرویدی، کنترل سیستم را به دست گرفته و کد‌های مخرب خود را ثبت و اجرا می‌کردند.

قدم اول گوگل جهت جلوگیری از بروز چنین حملاتی، محدود کردن قابلیت دریافت ورودی ناقص محسوب می‌شود (همان فایل‌های مدیای ویرایش‌شده توسط هکران). بدین ترتیب دیگر خبری از بروز رفتار‌های پیش‌بینی نشده در سیستم‌عامل نخواهد بود. به‌منظور ایجاد این محدودیت، گوگل در اندروید N از کد جدیدی بهره گرفته است که بخش‌های آسیب‌پذیر را شناسایی کرده و کد‌های قدرتمندی را جایگزین‌ آن‌ها خواهد کرد.

قدم دوم، جلوگیری از ایجاد خسارت‌های بزرگ توسط این فایل‌های مخرب به شمار می‌رود. بدین ترتیب حتی اگر گوگل باز هم یک حفره‌ امنیتی در سیستم‌عامل خود ایجاد کرده باشد و باگ جدیدی شناسایی شود، دیگر امکان بروز خسارات جبران‌ناپذیر وجود نخواهد داشت. در واقع گوگل بخش‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید نظیر Mediasaver و System Web view را به عملکرد تخصصی خود محدود کرده است و مهاجمان نمی‌توانند به‌سادگی سیستم کاربر را به‌کلی از کار بیندازند.

به عنوان مثال در گذشته اگر یک فایل مخرب کنترل بخش قدیمی Mediasaver را به دست می‌آورد، به فایل‌های سیستمی اندروید، ارتباطات شبکه‌ای و حافظه تلفن دسترسی کامل پیدا می‌کرد یعنی همه بخش‌های حساس تحت کنترل فایل مخرب! همان‌طور که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، با دسته‌بندی کردن موارد مختلف در اندروید N، خیال گوگل راحت شده است. در نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید اگر فایل مخربی به Mediasaver دسترسی پیدا کند، تنها قادر به بی‌صدا کردن تلفن و یا دست‌کاری اتصالات بلوتوث آن خواهد بود و به بخش‌های حساس سیستمی دسترسی نخواهد داشت.

متاسفانه اکثر هکر‌ان، بسیار خلاق و با‌هوش هستند و کارساز شدن این اقدامات گوگل در اندروید N هنوز مشخص نیست. پس اینکه آیا حملات Stagefright در آینده تکرار می‌شوند یا خیر، هنوز برایمان مبهم است. در حال حاضر تنها می‌توانیم از تلاش‌های فراوان گوگل جهت رفع این‌گونه حفره‌های امنیتی خوشحال باشیم. نظر شما در این زمینه چیست؟



یکی از اساتید موسسه‌ی فناوری جورجیا در اتفاقی جالب و تأمل‌برانگیز، پاسخ به ایمیل‌های دانشجویان را به کمک یک روبات هوشمند سپرده است. با ما همراه باشید.

استاد موسسه‌ی فناوری جورجیا آقای اشوک گوئل (Ashok Goel) با بهره بردن از هوش مصنوعی، یک روبات هوشمند ساخته است که به‌جای دستیار استاد (Teacher Assistant) به ایمیل‌های ارسالی توسط دانشجویان پاسخ داده است. جالب اینجاست که هیچ‌یک از دانشجویان متوجه این موضوع نشدند. این استاد با انجام این کار آزمایش تورینگ را با موفقیت پشت سر گذاشته است. آزمایش تورینگ آزمونی است که در آن انسان با یک موجودیت از طریق ارسال و دریافت پیام ارتباط برقرار می‌کند. این آزمون زمانی موفقیت‌آمیز است که انسان با خود فکر کند که در حال مکالمه با یک انسان است، درحالی‌که با یک ربات هوشمند ارتباط برقرار کرده است.

این استاد دانشگاه این کار را به کمک یکی از رایانه‌های شرکت IBM انجام داده است. این سیستم Jill Watson نام دارد و همین رایانه بود که به سؤالات دانشجویان پاسخ ‌می‌داد. این رایانه علاوه بر پاسخ دادن سؤالات به دانشجویان، زمان امتحانات را یادآوری می‌کرد و همچنین با طرح سؤالاتی در میانه‌ی هفته از دانشجویان می‌خواست که درباره‌ی موضوع مطرح‌شده بحث و گفت‌و‌گو کنند. این دقیقاً همان کاری است که یک دستیار استاد انجام می‌دهد.

آقای گوئل در این خصوص گفت که:

    دانشجویان در هر ترم حدود 10 هزار پیام از طریق ایمیل برای استاد ارسال می‌کنند. پاسخ دادن به این تعداد سؤال واقعاً کار بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسایی است. به همین دلیل من به دنبال راهی بودم که بر این مشکل چیره شوم. راه‌حل من استفاده از یک سیستم هوشمند بود که بتواند به بهترین شکل به سؤالات دانشجویان پاسخ دهد و به‌مانند یک دستیار واقعی با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

برخی از دانشجویان در این خصوص گفتند که تا حدودی به این موضوع شک کرده بودند که در حال ارتباط با یک سیستم هوشمند هستند، اما هرگز از این موضوع اطمینان نداشتند.

خوب است بدانید که آزمون ورودی دانشگاه‌های ملی در کشور چین، توسط یک برنامه‌ی هوشمند مدیریت می‌شود.

نظر شما در خصوص این موج استفاده از هوش مصنوعی و کاربردهای مختلف آن چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.



دو شنبه 20 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 12:15 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

یکی از ویژگی های ساعت های اپل نصب سیستم عامل ویندوز ۹۵ بر روی آنها است.

 

با کمی تغییرات بر روی اپلیکیشن WatchKit می توان ویندوز ۹۵ مایکروسافت را بر روی ساعت های هوشمند اپل نصب کرد.

اما صفحه نمایش ساعت اپل برای به تصویر کشیدن آیکون های ویندوز ۹۵ بسیار کوچک است و برای مدیریت صفحه از موس نمی توان استفاده کرد. به جای آن با سیستم حسگر صفحه نمایش می بایستی بر روی گزینه ها عمل کلیک را انجام داد.

در حقیقت ساعت های اپل برای نصب ویندوز عامل ۹۵ طراحی نشده اند اما این قابلیت ویژه را دارند تا این ویندوز را ساپورت کنند. بکارگیری ویندوز ۹۵ بر روی ساعت های اپل، سرعت پردازش را بسیار کند می کند.

هدف از بکارگیری ویندوز ۹۵ بر روی ساعت اپل، نشان دادن توان این غول فناوری است.



علاوه بر نوشتن یک اپلیکیشن، رفع ایرادات آن و بخصوص مسائل امنیتی، از جمله مهمترین اقداماتی است که توسعه‌دهندگان باید انجام دهند. عیب‌یابی اپلیکیشن‌ها به صورت خط به خط، معمولا کار طاقت‌فرسایی است و علی‌رغم صرف زمان و انرژی زیاد، امکان دارد باز هم برخی مشکلات در نرم‌افزار تشخیص داده نشوند. به تازگی ابزار جدیدی به نام Space توسط MIT توسعه داده شده که قادر است در یک دقیقه اپلیکیشن‌های تحت وب نوشته شده به زبان Ruby On Rails را عیب‌یابی کند.

یک دقیقه اگرچه زمان بسیار کوتای برای یک برنامه‌نویس محسوب می شود، اما در همین مدت کم می‌توانید اپلیکیشن‌های تحت وب نوشته شده با Ruby on Rails را عیب‌یابی کنید. البته انجام چنین کاری الزاما به دلیل توانایی‌های شما در رفع اشکال کدی که خود آن را نوشته‌اید نیست؛ بلکه به لطف ابزار جدیدی که دانشگاه MIT توسعه داده می‌توانید در یک دقیقه کد خود را عیب‌یابی کنید. این ابزار جدید که موسسه‌ی تکنولوژی ماساچوست آن را ساخته قادر است فقط در ۶۴ ثانیه هر اپلیکیشنی را تحلیل کرده و مشکلات آن را بیابد.

به دلیل خصیصه‌هایی که در بطن زبان برنامه‌نویسی Ruby وجود دارد، سیستم جدید MIT قادر است تا ۲۳ مورد از مشکلات امنیتی رایج موجود در ۵۰ اپلیکیشن تحت وب محبوب نوشته شده به این زبان برنامه‌نویسی را بیابد. اما موضوعی جالب این است که برای بررسی و عیب‌یابی (Debug) هر اپلیکیشن نهایتا ۶۴ ثانیه زمان نیاز است.

انجام چنین کاری به دلیل تعریف عملگرهای پایه‌ای در کتابخانه‌های زبان برنامه نویسی Ruby ممکن شده است. هنگامی‌که محققان MIT این کتابخانه‌ها را می‌نوشتند، عملگرها در دسته‌ی خاص خود قرار داده می‌شدند که اینکار باعث می‌شد تا هر عملگر اجبارا روش تعامل و رفتار خود را با استفاده از یک زبان منطقی توضیح دهند. Katherine Noyes از سرویس خبری IDG ابزار جدید MIT را اینگونه وصف کرده: «مترجم Rails برنامه‌های سطح بالای این زبان را به کدهای قابل فهم توسط ماشین تبدیل می‌کند و ابزار مورد اشاره می‌تواند چگونگی جریان انتقال داده‌ها در برنامه‌ها را توضیح دهد.» در نهایت محققان با این روش باعث می‌شوند نیازی به روش مرسوم بررسی خط به خط برنامه برای عیب‌یابی نداشته باشیم.

MIT نام ابزار عیب‌یابی خود را Space نهاده و به طور خاص بر روش دسترسی اپلیکیشن‌ها به داده‌ها تمرکز دارد. اینکار به محققان اجازه می‌دهد تا ببینید یک کاربر چه عملیاتی را می‌تواند بر روی یک داده خاص انجام دهد و سناریو اصلی کاری وی چیست. Space می‌تواند بر اساس توضیحاتی که هر کتابخانه ارائه می‌دهد، بگوید که برنامه مورد نظر تا چه حد از قوانین تعیین شده پیروی می‌کند و نهایتا مشکلات امنیتی را تشخیص خواهد داد.

آقای دنیل جکسون که یکی از اساتید دانشگاه مهندسی برق و علوم کامپیوتر است در گفتگو با MIT News گفته: «زمانی‌که شما به چیزی مثل یک اپلیکیشن نوشته شده به زبان Ruby On Rails نگاه کنید، اگر بخواهید آن را به صورت معمول تجزیه و تحلیل کنید، اساسا باید خودتان عملیات عیب‌یابی را انجام داده و مشکلات را بیابید و در واقع روش کار را بسیار سخت خواهد کرد.» اما حالا با استفاده از Space، می‌توان با روشی بسیار آسان‌تر عملیات رفع باگ را انجام داد.

نتایج کامل تحقیقات انجام شده در ماه آینده و در کنفرانس بین‌المللی مهندسی نرم‌افزار که در آستین، تگزاس برگزار خواهد شد، اعلام می‌شود.

نظر شما در مورد ابزار جدید عیب‌یابی MIT چیست؟



سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 12:41 ::  نويسنده : kandidkhabarresan
برخی اوقات دوست داریم یادداشت‌هایی به افراد مختلف ارسال کنیم که پس از خوانده شدن به صورت خودکار از بین بروند. امروز وب‌سایتی در این زمینه به شما معرفی می‌کنیم.
 

privnote یکی از بهترین وب‌سایت‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن متن‌هایی را بنویسید یا کپی کنید و با دریافت یک لینک اختصاصی آن را برای شخصی که می‌خواهید از طریق هر پیام‌رسانی ارسال کنید یا اینکه به شخص مورد نظر خود آن را ایمیل کنید.

برای شروع پس از ورود به این وب‌سایت در نوار زرد رنگ متن دلخواه خود را بنویسید و پس از آن بر روی Create Note کلیک کنید تا لینکی مخصوص دریافت کنید. حالا می‌توانید با کلیک بر روی Email Link برنامه پیش‌فرض ایملیی خود را باز کنید و آن را برای شخص دلخواه خود ارسال کنید.

البته پیش از اینکه روی Create برای ساختن این یادداشت از بین برنده خودکار کلیک کنید، می‌توانید روی گزینه Options کلیک کنید تا تنظیمات بیشتری برای شخصی سازی این یادداشت در اختیار بگیرید. برای مثال:

  • Note self-destructs: با انتخاب گزینه اول می‌توانید مدت زمانی را که یادداشت پس از ساخته شدن از بین می‌رود تعیین کنید.
  • Manual password: در گزینه دوم می‌توانید رمزعبوری اختصاصی برای یادداشت خود تعیین کنید تا حتی برای باز کردن یادداشت نیز نیاز به رمز باشد.
  •  Destruction notification: در گزینه سوم نیز می‌توانید ایمیلی را وارد کنید که ضمن از بین رفتن یادداشت در همان لحظه ایمیلی به شما ارسال شود و این موضوع را اطلاع دهد.


بسیاری از کاربران، طرفداران و علاقمندان دنیای تکنولوژی، به تلفن هوشمند G5 به عنوان اولین تلفن هوشمند ماژولار ال‌جی نگاه می‌کنند. ما به عنوان یک رمز به شما می‌گوییم که شرکت ال‌جی قبل از این، تلفن ماژولار ساخته بود. ادامه متن را برای اطلاع یافتن از این موضوع بخوانید.

 

اما ابتدا اجازه بدهید به ویژگی‌های ماژولار G5 بپردازیم. به وسیله G5 Cam Pro شما می‌توانید دوربین این دیوایس را به طرز محسوسی ارتقا دهید. این وسیله، دیوایس شما را تبدیل به یک دوربین DSLR می‌کند که مجهز به دکمه شاتر نیز هست. این قطعه سخت افزاری، دارای باطری ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی است.

قطعه‌ای دیگر با نام LG Hi-Fi Plus نیز وجود دارد که باعث می‌شود قدرت صدای دیوایس بالاتر برود. قطعات دیگری با نام‌های LG 360 Cam، هدست LG Tone Platinum و LG Rolling Bot نیز موجود هستند که متأسفانه، تمامی این قطعات در همه کشورها یافت نمی‌شود. برخی از آنها نیز هنوز عرضه نشده‌اند.

همانطور که گفتیم G5، اولین تلفن ماژولار ال‌جی به حساب نمی‌آید. اگر به اول مارس سال ۲۰۰۹ بازگردیم٬ LG Versa به صورت اختصاصی برای اوپراتور Verizon عرضه شد. این تلفن با قابلیت‌های بسیار، شباهت زیادی به LG Dare داشت. اما چیزی که باعث تفاوت آنها می‌شد، لوازم جانبی آن بود که به صورت ماژولار به آن اضافه می‌شد. یکی از آن موارد، کیبورد فیزیکی QWERTY بود که به صورت جداگانه به فروش می‌رسید. این کیبورد از قسمت پشت دیوایس و بعد از جدا شدن کاور باطری، به LG Versa متصل می‌شد. در قسمت جلویی این کیبورد٬ یک صفحه OLED به ابعاد ۱۲۰ در ۵۶ پیکسل وجود داشت که میزان باطری و قدرت سیگنال را نمایش می‌داد. لوازم جانبی ماژولار دیگری نیز برای این دیوایس تولید شده بود.

بعد از هفت سال٬ شرکت ال‌جی لوازم جانبی ماژولار را ارتقا داد و آنها را به صورت امروزی٬ برای G5 خود عرضه نمود.



سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 12:34 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

تحقیقات انجام شده نشان از این دارند که کاربران اینترنت در سراسر جهان در حال افزایش میزان استفاده خود از اینترنت همراه هستند و رشد این نوع از اینترنت از رشد اینترنت ثابت پیشی گرفته است.

 

 

تحقیقات انجام شده نشان از این دارند که کاربران اینترنت در سراسر جهان در حال افزایش میزان استفاده خود از اینترنت همراه هستند و رشد این نوع از اینترنت از رشد اینترنت ثابت پیشی گرفته است.

به‌تازگی تحلیلی ویژه از نحوه استفاده از اینترنت در جهان به عمل آمده است که نشان از نتایج بسیار جالبی در این زمینه دارد.

چندی پیش تحقیقات محلی نشان از پیشی گرفتن رشد اینترنت همراه از اینترنت خانگی در ایالات متحده آمریکا داشتند ولی به نظر می‌رسد که این امر به این کشور اختصاص نداشته و در تمام جهان به چشم می‌خورد.

بر اساس این تحقیقات، آمار رشد تعداد استفاده کنندگان از اینترنت بر روی خطوط ثابت در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴ میلادی با رشدی ۳۵.۱ درصدی روبرو بوده است.

با این حال در بازه زمانی مشابه می‌توان رشدی ۳۵.۱ درصدی را برای اینترنت همراه مشاهده نمود که این امر نشان می‌دهد که آینده استفاده از اینترنت به چه شکل خواهد بود.

به‌این‌ترتیب آمار نشان از آن دارد که مصرف اینترنت همراه در جهان به صورتی است که ۴۲ درصد از کاربران از مودم‌های xDSL استفاده می‌کنند. این آمار برای استفاده از دستگاه‌های FTTx به ۳۸ درصد رسیده و برای مودم‌های کابلی به ۲۰ درصد می‌رسد.



سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 12:30 ::  نويسنده : kandidkhabarresan
در این ترفند، ما قصد داریم روشی را برای شما بازگو کنیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید از روت بودن یا نبودن سیستم عامل اندروید گوشی موبایل خود اطلاع حاصل نمایید.
 

صاحبان گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید برای نصب برخی از اپلیکیشن‌ها و یا دسترسی به برخی از امکانات خاص این سیستم عامل، نیاز به روت کردن سیستم عامل خود دارند. پس از روت شدن سیستم عامل، نمی‌توان به سادگی به انجام موفقیت‌آمیز این عمل پی برد.

 
در این ترفند، ما قصد داریم روشی را برای شما بازگو کنیم که به وسیله‌ی آن می‌توانید از روت بودن یا نبودن سیستم عامل اندروید گوشی موبایل خود اطلاع حاصل نمایید.

بدین منظور:
 
نیاز به نصب اپلیکیشن Root Checker Basic است. پس از نصب اپلیکیشن و اجرای آن، ابتدا Agree را لمس کنید تا با فعالیت این اپلیکیشن موافقت نموده باشید. سپس دکمه‌ی Verify Root Access و پس از آن Grant را لمس کنید تا عملیات آغاز گردد.
 
اگر در انتها با پیغام Congratulations! This device has root access مواجه شدید، نشان‌دهنده‌ی این امر است که گوشی موبایل شما روت شده است.


سه شنبه 14 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 12:27 ::  نويسنده : kandidkhabarresan
اپل به ‌نظر می‌رسد تغییرات بزرگی به بخش جستجوی اپ استور اضافه کرده است.
 

بر اساس گفته‌های Lior Eldan، مدارکی وجود دارد که از بهینه‌سازی‌های بسیار بزرگ در الگوریتم جستجوی اپ استور (App Store) در نسخه 9.3 از سیستم‌عامل ios خبر می‌دهد.

 
برای مثال اگر کلمه برنامه موردنظر را اشتباه جستجو کنید، می‌توانید سریعا نتیجه دلخواه را به دست بیاورید. به نظر می‌رسد اپل توانسته با استفاده از یک الگوریتم جدید، کلمات موردنظر کاربر را بهتر شناسایی کند. 
بهتر است این موضوع را با مثالی کاربردی شرح دهیم. در اینجا، ما به دنبال نمایش برنامه Uber (اوبر) بودیم، اما کلمه Ubber را تایپ کردیم؛ موضوعی که باعث شد بخش جستجوی App Store، دو برنامه Uber و Lyft را به ما نمایش بدهد. اما نکته جالب این است که در جستجوی دوم، کلمه Uper را نوشتیم و باوجود اینکه برنامه‌ای با همین نام در اپ استور وجود دارد، نتیجه اول جستجو بازهم برنامه Uber بود. این موضوع می‌تواند ادعای Lior Eldan مبنی بر اعمال بهینه‌سازی در الگوریتم جستجوی اپ استور را تایید کند. 
 
در ادامه Lior Eldan می‌گوید این تغییر بزرگ در الگوریتم جستجوی اپ استور، می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ چراکه ممکن است بسیاری از توسعه‌دهندگان یک برنامه، نتوانند تمامی کلمات کلیدی که از طریق آن‌ها جستجو می‌شوند را استفاده کنند. البته در این بررسی، متوجه شدیم که برخی از نتایج نیز همچنان به عجیب‌ترین شکل ممکن ظاهر می‌شوند و خبری از نتیجه بهینه نیست.


کمپامی AMD در پاسخ به کاربرانی که در انتظار رونمایی از نسل بعدی کارت‌های گرافیکی این کمپانی و انویدیا بودند، نسخه‌ی جدیدی از کارت گرافیکی خود مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری را با نام Radeon Pro Duo معرفی کرد که در واقع ترکیب دو کارت Radeon R9 است.

 

AMD نسخه‌ی جدیدی از کارت گرافیک خود را با نام Radeon Pro Duo معرفی کرد که در واقع ترکیبی از دو کارت گرافیک Radeon R9 است. اِی ام دی کارت گرافیک خود را مبتنی بر لیتوگرافیکی ۲۸ نانومتری روانه‌ی بازار کرده که در آن تمام ماژول‌ها و پرازنده‌های مورد استفاده در کارت گرافیک Radeon R9 دوبار روی یک بورد تجمیع شده است؛ بطوریکه حتی حافظه‌ی رم این کارت گرافیک نیز دوبرابر بیشتر از کارت گرافیک رده بالای Radeon F9 Flury X است. قیمت این کارت نیز دوبرابر شده و به ۱٫۴۹۹ دلار رسیده است. AMD کارت گرافیک جدید خود را با عنوان سریع‌ترین کارت گرافیک جهان معرفی و روانه‌ی بازار کرده است.

AMD این کارت گرافیک را برای استفاده توسط تولیدکنندگان محتوای واقعیت مجازی مناسب عنوان کرده؛ هرچند از آن در سایر کاربردها نیز می‌توان استفاده کرد. این کارت گرافیک از درایورهای حرفه‌ای FirePro در کنار درایورهای مخصوص بازی Radeon پشتیبانی می‌کند.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که قرار دادن دو پردازنده‌ی گرافیکی قدرتمند در کنار یکدیگر به معنای بهبود عملکرد این کارت نیست. برای مثال بازی‌ها باید برای استفاده از قدرت این کارت گرافیکی مجهز به دو پردازنده‌ی گرافیکی، بهینه شوند تا قادر به استفاده از قدرت ۱۶ ترافلاپسی آن باشند. البته به نظر نمی‌رسد شاهد استقبال چندانی از سوی توسعه‌دهندگان بازی برای بهره‌برداری از این امکان باشیم.



نمایندگی ال جی در ایران دیروز طی مراسمی رسمی در هتل پارسیان آزادی از جدیدترین پرچمدار این شرکت یعنی ال جی G5 رونمایی کرد.

 

در این مراسم که با حضور مدیران ال جی و اصحاب رسانه برگزار شد، ال جی G5 با استفاده از یک پهپاد به صحنه وارد شد و آقای کانگ‌من لی مدیر محصول ال جی در ایران این گوشی را از پهپاد تحویل گرفته وبه حاضرین نمایش داد. مدیر محصول ال جی مهم ترین هدف از طراحی و تولید پرچمدار جدید ال جی و "دوستان ال جی" را سرگرم کردن کاربران عنوان کرد و این سری محصولات جدید را یک "شهربازی پر از ماجراجویی" خواند.

کانگ من لی در ادامه افزود که جی 5 زیبایی و راحتی را فدای یکدیگر نمی‌کند و همه را با هم دارد، بدنه فلزی یکپارچه در کنار باتری قابل تعویض و طراحی ماژولار. هدف ال جی سرگرمی بیشتر و زندگی بهتر است. وی هم چنین از تولید تجهیزات جانبی متنوع تر و کاربردی تر به عنوان ماژول های جی 5 و خلق یک اکوسیستم جدید از گوشی های هوشمند به نام "زمین بازی" ال جی خبر داد.

در ادامه این مراسم یاشار پورسیستانی، مدیر ارشد آموزش موبایل ال جی به روی صحنه آمد و درباره طراحی ماژولار، بخش‌های مختلف گوشی و کاربرد ماژول های عرضه شده برای دستگاه توضیح داد.

مزدک ابراهیمیان، مدیر محصول مدیا پردازش از قیمت دو میلیون و صد هزارتومانی و آغاز فروش این گوشی از امروز در بازار خبر داد. در بسته‌ بندی فعلی عرضه شده در بازار، کاربران علاوه بر گوشی ، یک ماژول Cam Plus، محافظ صفحه و کاور هوشمند نیز در اختیار خواهند داشت. این بسته تا یک ماه دیگر در بازار موجود خواهد بود. علاوه بر این آن دسته از کاربرانی که از یک ماه پیش برای پیش خرید آنلاین جی 5 از وب سایت ال جی اقدام کرده‌اند، علاوه بر گوشی یک هدفون رایگان B&O نیز در اختیار خواهند داشت.

در خلال جلسه پرسش و پاسخ، مهم ترین دلیل تاخیر عرضه آخرین پرچمدار ال جی در بازار ایران، مصادف شدن زمان عرضه جهانی با تعطیلات نوروز عنوان شد. از آنجایی که با توجه به مسائل ترخیص و گمرک واردات به کشور از اواسط اسفند به بعد عملا غیرممکن یا بسیار دشوار می‌شود، نمایندگان ال جی ترجیح داده‌اند فروش این محصول را از اردیبهشت در ایران آغاز کنند.

از میان ماژول های عرضه شده برای ال جی، ماژول‌های کم پلاس، ماژول صوتی های فای پلاس، دوربین 360 و هدست واقعیت مجازی در دسترس ایرانیان قرار خواهد داشت اما هنوز قیمت فروش این ماژول ها تعیین نشده است.

در پایان نیز عنوان شد که با وجود عرضه ال جی V10، از آنجایی که این گوشی به عنوان یک محصول بسیار مقاوم و برای کاربران خاص به بازار عرضه شده است، در حال حاضر G5 نقش آخرین پرچمدار ال جی را ایفا خواهد کرد. با توجه به نیاز کاربران و شرایط نامناسب آنتن دهی، این گوشی مانند بسیاری از گوشی های دیگر ال جی در نسخه دو سیم کارته به بازار ایران عرضه خواهد شد.

از مهم ترین ویژگی‌های ال جی G5 می‌توان به طراحی ماژولار، باتری قابل تعویض 2800 میلی آمپر ساعت، نمایشگر همیشه روشن 5.3 اینچی با رزولوشن کواد اچ دی 1440 در 2560 پیسکل، اندروید 6 مارشمالو، اسنپدراگون 820، رم 4 گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایتی قابل ارتقا با کارت حافظه جانبی، دو دوربین 8 و 16 مگاپیکسلی با زاویه باز 135 درجه و دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی اشاره کرد. با وجود پشتیبانی از دو سیم کارت، آن دسته از کاربرانی که به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشند، باید قید استفاده از سیم کارت دوم را بزنند زیرا تنها دو درگاه برای کارت‌ حافظه و سیم کارت در این گوشی در نظر گرفته شده است.



یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 10:37 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

ا استفاده از  برنامه کیبورد و ماوس بیسیم (WiFi Mouse | keyboard) می‌توانید گدجت خود را به یک کیبورد و یا ماوس بیسیم برای لپتاپ با سیستم ویندوز و مک کنید و از کار با آن لذت ببرید. 

 

با نصب این اپلیکیشن دستگاه خود را به یک ماوس وایرلس (بیسیم) تبدیل می‌کنید که می‌توانید از راه دور به کنترل کامپیو‌تر خود بپردازید. نکته جالب اینکه این برنامه از ژست‌های گوناگون هم پشتیبانی می‌کند که می‌توانید از آن‌ها برای انجام وظایف گوناگون استفاده کنید. البته برای استفاده از این برنامه باید نرم افزار ویندوزی و یا نسخه مکینتاشی آن را هم بر روی کامپیو‌تر خود نصب کنید.



یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 10:33 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

در روز دهم ماه مه امسال شرکت شیائومی در مرکز همایش‌های ملی پکن مراسمی را برگزار می‌کند که در آن گوشی هوشمند عظیم الجثه‌اش به نام شیائومی Max رونمایی خواهد کرد. در حالی که بسیاری از مشخصات این گوشی در فضای  مجازی منتشر شده است، به تازگی مشخصاتی از این دستگاه در وب‌سایت GFXBench دیده شد.

 

 

شیائومی Max به طور پیش فرض از اندروید 6.0.1 استفاده می‌کند که با رابط MIUI 8 شخصی سازی شده، این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش ۶.۴ اینچی با رزولوشن 1080p است. در کنار این صفحه نمایش غول پیکر، چینی‌ها از اسنپدراگون ۶۵۰ با ۶ هسته پردازشی و با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز بهره گرفته‌اند که با همراهی ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپری این فبلت را به یک میان‌رده تمام عیار تبدیل می‌کند. همچنین شیائومی از دوربین‌های ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی برای این اسمارت‌ فون استفاده می‌کند.

همچنین در برخی خبرها گفته شده نسخه قدرتمندتری از این فبلت هم تولید خواهد شد که مجهز به اسنپدراگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت رم است، اما هنوز صحت این خبر توسط شیائومی تایید نشده. در شایعه دیگری از وجود نسخه‌ای با رم ۳ گیگابایتی هم خبر داده شد که هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

به هر حال روز دهم ماه مه روزی است که بار دیگر شاهد قدرت نمایی کمپانی خوش‌نام و نوپای شیائومی هستیم.



یک شنبه 12 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 10:29 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

گوگل شرکت بلندپرواز و خلاقی است که با طرح‌ها و پتنت‌های جدید خود همه را شگفت‌زده می‌کند. گوگل این بار نیز طرحی عجیب و جالب را به ثبت رسانده است. این غول تکنولوژی به‌تازگی پتنتی شامل لنزی هوشمند باقابلیت تزریق در چشم را به ثبت رسانده است.

 

 

گوگل با ثبت این پتنت ثابت کرده که به تولید گوگل گلاس (عینک هوشمند گوگل) راضی نشده و برای فناوری‌های پوشیدنی برنامه‌های بیشتری دارد.

گوگل در این پتنت به روشی دست‌یافته است که می‌توان لنزها و گجت‌های الکترونیکی کوچک را درون چشم کاربر تزریق کرد. طبق اطلاعات منتشرشده از این پتنت لنز هوشمند به شکل یک محلول و به‌صورت مایع به چشم کاربر تزریق می‌شود و کاربرد آن در عرصه پزشکی و بینایی خواهد بود و به چشم‌پزشکان اجازه می‌دهد تا بتوانند مشکلات بینایی افراد را رفع کنند.

فوربس گزارش داده است که این لنز هوشمند شامل یک لنز الکترونیکی، حافظه، باتری و سنسورهای مختلف است که می‌تواند با یک دستگاه اکسترنال مخصوص ارتباط برقرار کرده و داده‌های خود را به آن منتقل کند.

هرچند که گوگل در ثبت طرح‌های جدید، خلاقیت و تلاش بسیاری دارد ولی رقیبان این شرکت نیز بی‌کار ننشسته و پتنت‌های مختلفی را در این زمینه به ثبت رسانده‌اند. سونی نیز پتنت لنزی هوشمند برای چشم انسان را به ثبت رسانده که مجهز به دوربین باقابلیت زوم و عکاسی باکیفیت است. باید دید کدام‌یک از این پتنت‌های جالب و کاربردی به واقعیت مبدل می‌شوند؟



سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 15:9 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

چندی پیش بود که خبرهایی مبنی بر جریمه شرکت ZTE از سوی آمریکا و به دلیل فعالیت‌های این کمپانی در ایران منتشر شد.

 

البته پس از آن، ZTE قبول کرد که با پرداخت جریمه و به دنبال برطرف شدن تحریم‌ها، فعالیت خودش را در بازار ایران ادامه دهد اما امروز و از طریق یکی از منابع موثق خبر رسید که واحد موبایل این شرکت، به صورت رسمی فعالیت‌های خودش را در ایران قطع کرده است. البته مشخص نیست که این قطع شدن همکاری به واحدهای مخابراتی این شرکت هم مرتبط خواهد شد یا خیر.

چندی پیش، واحد موبایل ZTE در سمیناری خبری که با حضور مدیران این شرکت و مجموعه یاس برگزار شد، خبر از فعالیت گسترده و وارد کردن گوشی‌های جدید این شرکت به بازار ایران داده بود، خبری که ظاهرا با قطع همکاری این شرکت نقش بر آب شده و دیگر شاهد حضور گوشی‌های این برند مطرح چینی در بازار کشورمان نخواهیم بود.

شاید جالب باشد که این اتفاق دقیقا پس از رفع تحریم‌ها صورت پذیرفته و در شرایطی که بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند به واسطه فرصت ایجاد شده، جای پای خودشان را در ایران محکم‌تر کرده و یا وارد ایران شوند، ZTE در حال تعطیلی بیزینس بخش موبایل و شاید بخش‌های دیگرش است.



سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 15:3 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

یک شرکت آمریکایی فلش مموری هایی را تولید کرده که قابلیت متصل شدن به محصولات شرکت اپل را دارد.

 

شرکت SanDisk، فلش مموری را با نام iXpand تولید کرده که قابلیت ذخیره اطلاعات موجود در گوشی های آیفون و آیپاد را دارد.

این فلش مموری ها در سه نوع ۱۶، ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگ طراحی شده است، ضمن اینکه از قابلیت فناوری Lightning connector برای تبادل سریع اطلاعات از قبیل عکس، ویدیو بین کاربران آیفون، آیپاد و مک بوک بر خوردار است.

از قابلیت دیگر این فلش مموری، مدیریت آسان عکس ها و ویدئوها است. در حال حاضر این فلش مموری در آمریکا بین ۵۰ تا ۱۳۰ دلار با توجه به نوع ظرفیت آن عرضه می شود.



سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 15:1 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

شرکت Red Hat به عنوان بزرگترین مرکز توسعه دهنده سیستم عامل لینوکس در جهان محسوب می‌شود و هم‌اکنون تصمیم گرفته است خود را به عنوان بزرگترین شرکت توسعه‌دهنده خدمات اختصاصی ابری در جهان هم معرفی کند.

 

برای آنکه اتفاق مذکور صورت بگیرد، Red Hat سرویس متن‌باز زیرساخت‌های-به‌عنوان-خدمات OpenStack را روی فضای پردازش ابری عرضه کرد.

به گزارش وبسایت Zdnet، شرکت Red Hat شرکت Canonical توسعه‌دهنده نسخه Ubuntu لینوکس بزرگترین توسعه دهنده سیستم عامل پردازش ابری OpenStack محسوب می‌شود از دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری که در این زمینه فعالیت می‌کنند می‌توان به IBM اشاره کرد که در حوزه OpenStack فعالیت می‌کند و این در حالی است که شرکت‌های جدید در عرصه OpenStack هم وارد شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به Mirantis اشاره کرد.

ولی این اتفاقات سرعت فعالیت Red Hat را در این زمینه کاهش نداده است. چند روز پیش از برگزاری همایش OpenStack Summit شرکت Red Hat اعلام کرد سیستم‌های Red Hat Cloud Suite و Red Hat OpenStack Platform (RHOP) ۸ به صورت یکپارچه عرضه می‌شوند.

شرکت Red Hat هم‌اکنون یک نسخه جامع و دوگانه از خدمات پردازش ابری خود را ارایه کرده است که اپلیکیشن کانتینر پلتفرم-به‌عنوان-خدمات (PaaS)، سیستم OpenShift، سیستم زیرساخت-به‌عنوان-خدمات (IaaS)، سیستم RHOP ۸، و ابزارهای مدیریتی Red Hat CloudForms را شامل می‌شود.

کاربران سازمانی همچنین این امکان را دارند تا به صورت فردی یا مجزا از این نرم‌افزارها استفاده کنند و خدمات پردازش ابری مذکور را به راحتی از طریق Red Hat Cloud Suite مستقر کنند.



فقدان قانون کپی‌رایت، سرعت پایین اینترنت، فروش ترافیک به صورت حجمی، قیمت بالای اینترنت و حق عضویت نت فلیکس و همچنین وجود سایت‌های دانلود ارزان و بدون محدودیت فیلم و سریال‌های روز دنیا، کار را برای نت‌فلیکس بسیار دشوار می‌کند.

 

سرپرست ارزيابی پيشرفت راهبردهای مركز ملی فضای مجازی کشور، فرصت‌ها و تهدیدهای مربوط به ادعای شرکت نت‌فلیکس (Netflix) مبنی بر گسترش دامنه ارائه سرویس خود به ۱۹۰ کشور ازجمله ایران را بررسی کرد.

امیر رضا مومن، نت‌فلیکس را ارائه دهنده سرویس برای تماشای ویدئو بر پایه تقاضا دانست و گفت: شرکت مذکور این سرویس را بر اساس مدل کسب و کار و درقبال حق عضویت ارائه کرده است .

وی ادعای شرکت نت‌فلیکس (Netflix) در ژانویه ۲۰۱۶ مبنی بر گسترش دامنه ارائه سرویس خود به ۱۹۰ کشور، از جمله ایران را مورد توجه قرارداد و افزود: بهره‌برداری از این سرویس مشکلات، فرصت‌ها و تهدیداتی را برای کشورهای جهان از جمله ایران در پی خواهد داشت .

سرپرست دفتر ارزيابی پيشرفت راهبردها و برنامه‌های مركز ملی فضای مجازی کشور گفت: این شرکت در سال ۲۰۱۲، برای عرضه و تحویل محتوای مورد نظر خود، شبکه تحویل محتوای ویژه‌ای را ایجاد کرد و سرورهای آن را به صورت رایگان در اختیار مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی با بیش از ۱۰۰ هزار کاربر قرار داد.

وی افزود: گفت: مهمترین ویژگی‌های این سرویس، هزینه اشتراک پایین یعنی ماهانه ۸ دلار برای دسترسی نامحدود به آرشیو، سازگاری با انواع پلت‌فرم‌ها از جمله تلویزیون‌های هوشمند و کنسول‌های بازی، ارائه محتوای تولیدی خود و سایر شرکت‌های تولید فیلم و سریال با هزاران عنوان، است.

مومن از مخالفت برخی از کشورها با گسترش سرویس نت فلیکس خبر داد و اظهار داشت: کشورهایی همچون اندونزی که دغدغه‌های بومی و مذهبی در آن‌ها وجود دارد، با فیلتر کردن این سرویس مخالفت خود را با محتوای غیراخلاقی آن نشان داده‌اند و آن را تهدیدی برای جامعه و ارزش‌های خود بر شمرده‌‌اند.

وی اظهار داشت: برخی دیگر از کشورها مانند کشور کنیا، به دلیل آنکه نت‌فلیکس و سرویس‌های مشابه آن حاضر به تبعیت از قوانین و مقررات نهاد حاکمیتی و کسب مجوز از آن‌ها نیستند، از استفاده از این سرویس سر‌باز زده‌اند.

مومن افزود: بنابر اظهار مسئولان آرشیو نت‌فلیکس انگلستان، از مجموع ۳۴۲۳ فیلم و سریال موجود در آرشیو، فقط ۴۹۰ عنوان آن دارای محتوای خانوادگی و مناسب برای کودکان است که کمتر از ۱۵ درصد آن را شامل می‌شود.

نت‌فیلیکس در ایران توجیه اقتصادی ندارد
وی ، عدم رعایت قوانین و مقررات برخی از کشورها توسط نت‌فلیکس در زمینه پخش ویدئو بصورت برخط و نیز پرداخت مالیات را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: کشورهایی که با قوانین خاصی برای پخش ویدئو بصورت برخط روبرو هستند، مانند کشور فرانسه که تا ۳ سال پس از پخش سینمایی فیلم‌ها، اجازه پخش ویدئو بصورت برخط را ندارند، این اقدام شرکت مشکلاتی را برای آنان بوجود آورده است.

مومن افزود: از طرفی ارائه دهندگان سرویس فیلم و سریال در اغلب کشورها نیز همواره به عدم پرداخت مالیات توسط نت فلیکس به دولت‌ها اعتراض داشته و معتقدند که این اقدام شرکت باعث ضرر و زیان آنان می شود.

این صاحبنظر فناوری ارتباطات و اطلاعات، استفاده از پهنای باند بسیار بالا برای مشاهده ویدئوها را یکی از چالش های استفاده از این سرویس دانست و گفت: این سرویس ترافیک سنگینی بر شبکه اینترنت تحمیل می کند به نحوی که در ایالات متحده بیشترین میزان ترافیک دانلودی (حدود ۳۷درصد کل) از میان تمامی سرویس‌های اینترنت را به خود اختصاص داده است .

وی افزود: این موضوع به دلیل ایجاد مشکلات فنی برای مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی و نیاز به سرمایه‌گذاری آن‌ها، نت‌فلیکس را به پرداخت عوارض به این مراکز واداشته است که این روند با وجود نقض اصل بی‌طرفی اینترنت و مواجهه با اعتراض کمسیون ارتباطات ایالات متحده (FCC)، همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول مشکلات استفاده از سرویس نت‌فلیکس در ایران را صرف نظر از مسایل محتوایی دو چندان دانست و گفت: فقدان قانون کپی رایت بین‌المللی، سرعت پایین اینترنت و مشکلات شبکه توزیع و دسترسی، فروش ترافیک به صورت حجمی، قیمت بالای اینترنت و حق عضویت نت فلیکس (با توجه به ارزش دلار) و همچنین وجود سایت‌های دانلود ارزان و بدون محدودیت فیلم و سریال‌های روز دنیا، کار را برای نت‌فلیکس بسیار دشوار می‌کند و ارائه این سرویس به کاربران ایرانی برای آنان توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

تهدید نت‌فیلیکس برای ارائه‌دهندگان بومی

وی صرف نظر از دست آوردهای درآمدزایی برای مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی بزرگ از طریق اخذ عوارض از نت‌فلیکس، اظهار داشت: این سرویس تهدید بزرگی برای فرهنگ ایرانی- اسلامی کشورمان به دلیل محتوای غیراخلاقی، متضرر شدن ارائه‌دهندگان نوپای سرویس جریان‌سازی بومی از جمله فیلیمو و تولیدکنندگان محتوای بومی بدلیل عدم توان رقابت، محسوب می‌شود.

سرپرست دفتر ارزيابی پيشرفت راهبردها و برنامه‌هاي مركز ملی فضای مجازی اضافه کرد: افزایش ترافیک در بستر شبکه و درگاه‌های اینترنت و زیان‌های اقتصادی کشورکه به دلیل خروج قابل توجهی ارز از کشور بابت حق عضویت ماهانه و افزایش چشمگیر هزینه ترافیک بین‌الملل، تحمیل می‌شود نیز از اثرات زیان‌بار استفاده از این سرویس در کشور بشمار می‌آید.

مومن با اشاره به مشکلات، فرصت‌ها و تهدیداتی که سرویس نت‌فلیکس برکشورمان دارد، تاکیدکرد: تدوین موازین و مقررات برای جلوگیری از پیامدهای اجتماعی-اقتصادی این سرویس و همزمان تشویق، حمایت و ترویج سرویس‌های مشابه بومی، به عنوان یک فرصت کسب و کار جدید با پتانسیل بالا، می‌تواند ضمن مورد توجه قرار دادن ورود این سرویس و سرویس‌های مشابه به کشور ، نیاز روز کاربران را به نحو مناسب تامین کند.



سه شنبه 7 ارديبهشت 1395برچسب:, :: 14:54 ::  نويسنده : kandidkhabarresan

کمپانی اپیسر از مموری ماژولBLADE FIRE DDR4 رونمایی کرد .

 

کمپانی اپیسر از مموری ماژول BLADE FIRE DDR4 رونمایی کرد .


این ماژول با فرکانس 3200MHz و ولتاژ ۱.۳۵V دارای heartbeat LED می‌باشد که در هر دقیقه ۴۴ بار روشن و خاموش می‌شود.
BLADE FIRE DDR4 سازگار با پلتفرم ® Z170 intel بوده و مصرف انرژی پایین و عملکرد بالایی را ارائه می‌دهد. همچنین از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند بوده و مناسب برای بازی‌های حرفه‌ای و اورکلاکینگ است.

پایداری و سازگاری بالا
BLADE FIRE DDR4 از پیشرفته ترین نسل ماژول‌ها است و از پایداری و سازگاری بالایی برخوردار می‌باشد.
این ماژول‌ در ظرفیت‌های ۴، ۸ و ۱۶ گیگابایت در بسته‌های دو ماژوله عرضه می‌گردد که حداکثر ظرفیت آن ۳۲گیگابایت(۱۶گیگابایت*۲)است.

کیت‌های BLADE FIRE در ۴ کلاک سرعتی مختلف از 2400MHz (1.27) تا 3200MHz (1.357) با تایمینگ ۱۶-۱۶-۱۸-۳۸ عرضه می‌شود.
BLADE FIRE DDR4 با پشتيباني از XMP 2.0‌، عملکرد بالایی را برای مادربردهای سری ۱۰۰ اینتل ایجاد می‌کند. از ویژگی آن می‌توان به تاخیر کم، دما پایین، مصرف انرژی کم و قابلیت اطمینان بالا جهت بازی و اورکلاکینگ اشاره نمود.

طراحی زیبا
با قرار گیری۴ ماژول بر روی مادربرد، ‌LEDها الگوی مختلف و زیبایی از نور را به نمایش می‌گذارند.

هیت‌سینک به کار رفته در این ماژول از آلومینیوم با کیفیت به رنگ مات ساخته شده‌ است. شمشیر فلزی نقره‌ای‌رنگ در وسط آن ظاهری تهاجمی را از یک ماژول بازی به نمایش می‌گذارد همچنین قسمت دندانه‌دار بالای شمشیر و دسته آن طراحی نامتقارن و زیبایی را به وجود آورده‌است.

کاربران با استفاده از این مموری ماژول علاوه بر سرعت و پایداری بالا‌، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی را در‌هنگام بازی بدست ‌می‌آورند.
اگر شما نیز به دنبال سریعترین و بهترین مموری ماژول می‌باشید‌، BLADE FIRE تنها گزینه مناسب برای شما می‌باشد.


انتظار می‌رود اپل همچون همیشه نسل جدید گوشی‌هوشمند خود را که آیفون ۷ نام دارد، در شهریور ماه معرفی کند. هرچند این گوشی هوشمند از نظر طراحی با آیفون ۶ اس تفاوت چندانی نخواهد داشت، اما آخرین شایعات نشان از این دارد که ظاهر آیفون ۷ شاهد تغییراتی جزئی خواهد بود.

 

با نزدیک شدن به فصل تابستان و زمان رونمایی از نسل جدید آیفون در اواخر آن، شایعات در مورد آیفون ۷ اپل بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. آخرین شنیده‌ها که برگرفته از وب‌سایت‌های چینی است، نشان از این دارد که آیفون ۷ از وجود کلید فیزیکی حساس به لمس در پنل جلویی بهره خواهد برد. این موضوع باعث خواهد شد تا پنل جلویی این گوشی هوشمند کاملا یک‌دست به نظر برسد؛ چراکه آیفون‌ها از نسل اول خود، از وجود یک کلید فیزیکی مکانیکی بهره می‌برند که باید برای استفاده از آن، روی کلید فشار وارد کرد؛ حال آنکه کلید لمسی حساس به فشار، می‌تواند بر اساس لمس و فشار وارد شده، عمل کند. در کنار زیبایی، این قابلیت می‌تواند باعث ضد آب بودن این گوشی هوشمند شود.

انتظار می‌رود در صورت تحقق این موضوع، شاهد استفاده از عملکردی شبیه به موتور القایی مورد استفاده در مک‌بوک‌های اپل باشیم. در مک‌بوک‌های جدید اپل، این کمپانی فناوری 3DTouch را به کار گرفته که حس فشرده شدن ترک‌پد از طریق لرزش به کاربر القاء می‌شود و خبری از پایین‌رفتن قسمت فشرده شده نیست. همچنین منابع چینی از احتمال عرضه‌ی این گوشی هوشمند در رنگ مشکی مات نیز حکایت می‌کنند. این رنگ تیره‌تر از رنگ خاکستری است که آیفون‌های اپل عرضه می‌شوند. به نظر می‌رسد آيفون ۷ نیز همچون آیفون ۵ اس از وجود رنگ مشکی بهره خواهد برد.

در ماه‌های اخیر احتمال ضد آب بودن آیفون ۷ چندین بار مطرح شده است. یکی از شروط اصلی تحقق این موضوع، تغییر ساختار فیزیکی کلید Home بود که در صورت استفاده از نمونه حساس به لمس، می‌توان تصور کرد که آیفون ۷ ضد آب خواهد بود. همچنین باید به حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز اشاره کرد که می‌تواند قدم دیگری در مسیر اضافه شدن ویژگی ضد آب بودن و باریک‌تر شدن گوشی باشد.

تاکنون تصویری از پنل جلویی آیفون منتشر نشده، اما در تصاویر منتشر شده منتسب به پنل پشتی این گوشی می‌توان تغییرات در شیارهای تعبیه شده برای آنتن را به روشنی مشاهده کرد. همچنین شنیده‌ها گویای این موضوع است که شماری از آیفون ۷ پلاس‌های اپل با بهره‌گیری از دوربین دوگانه روانه‌ی بازار خواهند شد.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب